Vinterpædagogik
169,00 kr
På lager
ISBN
9788762406193-8293447745107
Vinterpædagogik - om undervisning af børn med svære adfærdsforstyrrelser handler om undervisning af de såkaldt urolige børn, dvs. de børn, der har det sværest i folkeskolen, og som alt for ofte udskilles til særforanstaltninger i specialklasser og lignende, - og om, hvordan det specialpædagogiske arbejde kan lykkes.
Bogen beskriver ved hjælp af cases og praktiske eksempler, hvordan man som lærer kan komme foran barnet og derved skabe undervisningssituationer, hvor læring finder sted på trods af særdeles dårlige odds.
Ud fra en pædagogisk grundmodel med styring - støtte - mestring som de centrale elementer demonstreres, hvordan undervisning og læring kan udfoldes og praktiseres i arbejdet med de urolige børn. Bogen fortæller en pædagogisk udviklingshistorie, hvor voksne og børn sammen vokser med opgaverne, og lærerne langsomt bliver i stand til at håndtere udfordringerne mere og mere professionelt.
Blandt andet vises, hvordan en fast struktur ser ud og fungerer i praksis. Hvordan man som professionel bruger sig selv bedst muligt i samværet med de urolige børn, og hvordan man i et veldefineret teamsamarbejde yderligere kan kvalificere opgavevaretagelsen.
Bogen henvender sig til alle lærere og pædagoger, der arbejder med børn og unge i folkeskolen. Det gælder såvel almindelige klasser som specialklasser for børn med generelle udviklingsforstyrrelser, DAMP/ADHD, Aspergers syndrom m.v. I øvrigt vil den have relevans for alle faggrupper, der beskæftiger sig med børn og unge - i og med relationsproblemer.
Bogen beskriver ved hjælp af cases og praktiske eksempler, hvordan man som lærer kan komme foran barnet og derved skabe undervisningssituationer, hvor læring finder sted på trods af særdeles dårlige odds.
Ud fra en pædagogisk grundmodel med styring - støtte - mestring som de centrale elementer demonstreres, hvordan undervisning og læring kan udfoldes og praktiseres i arbejdet med de urolige børn. Bogen fortæller en pædagogisk udviklingshistorie, hvor voksne og børn sammen vokser med opgaverne, og lærerne langsomt bliver i stand til at håndtere udfordringerne mere og mere professionelt.
Blandt andet vises, hvordan en fast struktur ser ud og fungerer i praksis. Hvordan man som professionel bruger sig selv bedst muligt i samværet med de urolige børn, og hvordan man i et veldefineret teamsamarbejde yderligere kan kvalificere opgavevaretagelsen.
Bogen henvender sig til alle lærere og pædagoger, der arbejder med børn og unge i folkeskolen. Det gælder såvel almindelige klasser som specialklasser for børn med generelle udviklingsforstyrrelser, DAMP/ADHD, Aspergers syndrom m.v. I øvrigt vil den have relevans for alle faggrupper, der beskæftiger sig med børn og unge - i og med relationsproblemer.
Undertitel | om undervisning af børn med svære adfærdsforstyrrelser |
---|---|
Forfatter | Kim Køppen¤Martin Wohlers |
Forlag | Kroghs Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. okt. 2005 |
Sideantal | 147 |
Bredde | 147 |
Højde | 209 |
Vægt | 256 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762406193-8293447745107 |
EAN | 9788762406193 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |