Vygotskij i praksis
Denne bogs store styrke er, at den giver inspirerende og konkrete bud pœ, hvordan Vygotskijs teori kan praktiseres i daginstitutioner og skoler.
Vygotskij (1896-1934) skabte i sin korte levetid en teori om læring, der var forunderligt fremsynet. I dag findes der mange fortolkere af Vygotskij, men Leif Strandberg er formentlig den forfatter, der mest konkret formidler hans tanker.
Det overordnede mœl med bogen er at give indblik i praktiske side af Vygotskijs teori, dog ud fra en erkendelse af, at kendskab til teorien er nødvendig, hvis ikke man skal risikere, at praksis løber af sporet. Ligesom teorien bliver meningsløs, hvis den ikke relateres til menneskers hverdagsliv.
Bogen følger således to parallelle spor: En tilgængelig indføring i Vygotskijs teori, og hvordan man kan gøre i det praktiske arbejde med børn og unges læring.
Forfatter | Leif Strandberg |
---|---|
Forlag | Lindhardt og Ringhof |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Thema koder | Kognitiv psykologi, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. aug. 2009 |
Sideantal | 224 |
Bredde | 139 |
Højde | 219 |
Dybde | 18 |
Vægt | 329 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 6. aug. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Professionsserien |
ISBN-13 | 9788750041221 |
ISBN-10 | 8750041223 |
EAN | 9788750041221 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | swe |
Oversætter | Bjørn Nake |
Omslagsgrafiker | Henriette Mørk |
Omslagsillustrator | Imperiet |
Illustreret i farver/sh | Nej |