Produktinnovation i Danmark
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773077610
Erhvervspolitisk, i erhvervspressen, og i ledelsesdiskussioner står ´innovation´ centralt. Innovation bliver kædet sammen med en positiv udvikling og forandring som en del af konkurrenceevnen for virksomheder og nationer. Derfor er det uhyre vigtigt at oparbejde viden om hvordan innovationsprocessen foregår og hvordan den kan fremmes og styres. Denne bog bidrager hertil og henvender sig ikke kun til andre forskere, men også praktikere, som arbejder med produktudvikling.
Bogen er resultatet af forskning, der er foregået i projektet PIE (Produktinnovation, Interaktiv læring og Økonomisk performance i danske virksomheder), som er et delprojekt under LOK forskningsprogrammet (Ledelse, Organisation og Kompetence).
Hensigten med PIE-projektet har været at studere virksomheder som udfører produktudvikling for bedre at kunne forstå faktorer bag succesfuld produktudvikling. Det har været ambitionen at afdække omfanget af, og samspillet mellem teknisk og organisatorisk forandring på virksomhedsniveau.
Bogen rummer selvstændige bidrag fra 4 forskere, som sætter fokus på bl.a. ledelse af udviklingsprocesser, hæmmende og fremmende faktorer for udviklingsprocesser, integration og læring i forbindelse med produktudvikling, og hvad der kommer ud af udviklingsprocessen.
Bogen er resultatet af forskning, der er foregået i projektet PIE (Produktinnovation, Interaktiv læring og Økonomisk performance i danske virksomheder), som er et delprojekt under LOK forskningsprogrammet (Ledelse, Organisation og Kompetence).
Hensigten med PIE-projektet har været at studere virksomheder som udfører produktudvikling for bedre at kunne forstå faktorer bag succesfuld produktudvikling. Det har været ambitionen at afdække omfanget af, og samspillet mellem teknisk og organisatorisk forandring på virksomhedsniveau.
Bogen rummer selvstændige bidrag fra 4 forskere, som sætter fokus på bl.a. ledelse af udviklingsprocesser, hæmmende og fremmende faktorer for udviklingsprocesser, integration og læring i forbindelse med produktudvikling, og hvad der kommer ud af udviklingsprocessen.
Undertitel | omfang, forløb, læring og økonomiske resultater |
---|---|
Forfatter | Jesper L. Christensen |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Produktionsstyring og kvalitetsledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 30. sep. 2006 |
Sideantal | 211 |
Bredde | 165 |
Højde | 235 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 30. sep. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Viden om opfindelser, innovationer og imitationer |
ISBN-13 | 9788773077610 |
ISBN-10 | 8773077615 |
EAN | 9788773077610 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |