Produktinnovation i Danmark

Af: Jesper L. Christensen
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773077610
Erhvervspolitisk, i erhvervspressen, og i ledelsesdiskussioner står ´innovation´ centralt. Innovation bliver kædet sammen med en positiv udvikling og forandring som en del af konkurrenceevnen for virksomheder og nationer. Derfor er det uhyre vigtigt at oparbejde viden om hvordan innovationsprocessen foregår og hvordan den kan fremmes og styres. Denne bog bidrager hertil og henvender sig ikke kun til andre forskere, men også praktikere, som arbejder med produktudvikling.

Bogen er resultatet af forskning, der er foregået i projektet PIE (Produktinnovation, Interaktiv læring og Økonomisk performance i danske virksomheder), som er et delprojekt under LOK forskningsprogrammet (Ledelse, Organisation og Kompetence).

Hensigten med PIE-projektet har været at studere virksomheder som udfører produktudvikling for bedre at kunne forstå faktorer bag succesfuld produktudvikling. Det har været ambitionen at afdække omfanget af, og samspillet mellem teknisk og organisatorisk forandring på virksomhedsniveau.

Bogen rummer selvstændige bidrag fra 4 forskere, som sætter fokus på bl.a. ledelse af udviklingsprocesser, hæmmende og fremmende faktorer for udviklingsprocesser, integration og læring i forbindelse med produktudvikling, og hvad der kommer ud af udviklingsprocessen.
Specifikationer
Undertitel omfang, forløb, læring og økonomiske resultater
Forfatter Jesper L. Christensen
Forlag Aalborg Universitetsforlag
Indbinding Paperback
Thema koder Antologier: generelt, Produktionsstyring og kvalitetsledelse
Varegruppe Management
Ekspedition EXT
Udgivelsesdato 30. sep. 2006
Sideantal 211
Bredde 165
Højde 235
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2006
Oplagsdato 30. sep. 2006
Oplag 1
Udgave 1
Serie Viden om opfindelser, innovationer og imitationer
ISBN-13 9788773077610
ISBN-10 8773077615
EAN 9788773077610
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.