Læring og erkendelse
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773079768
I bogen Læring og erkendelse tematiseres forholdet mellem læring og erkendelse med henblik på at undersøge, hvordan læringsbegrebet tematiseres inden for filosofien.
Forholdet mellem erkendelse og læring tematiseres i bogen, dels som en diskussion af forskelle, ligheder og mulige samspilsmuligheder mellem henholdsvis erkendelsesbegrebet og læringsbegrebet set i et henholdsvis filosofisk og et læringsteoretisk perspektiv, og dels som en tematisering af forskellige indholdssider i erkendelsesprocesser knyttet til læring.
Forholdet mellem erkendelse og læring tematiseres i bogen, dels som en diskussion af forskelle, ligheder og mulige samspilsmuligheder mellem henholdsvis erkendelsesbegrebet og læringsbegrebet set i et henholdsvis filosofisk og et læringsteoretisk perspektiv, og dels som en tematisering af forskellige indholdssider i erkendelsesprocesser knyttet til læring.
Bogen henvender sig både til filosoffer, der er interesseret i læringsteori og til læringsteoretikere, der er interesseret i filosofisk begrebsligt arbejde i forhold til læringsteori. Bogen henvender sig til studerende og undervisere i læringsmiljøer der arbejder filosofisk teoretisk med erkendelse og læring.
Bogens bidragsydere befinder sig i spændingsfeltet mellem læringsteori og filosofi.
I samme serie:
Filosofiske perspektiver på kollektiv læring
| Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
|---|---|
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
| Varegruppe | Filosofi |
| Ekspedition | EXT |
| Udgivelsesdato | 17. feb. 2010 |
| Sideantal | 226 |
| Bredde | 167 |
| Højde | 235 |
| Dybde | 17 |
| Vægt | 470 |
| Første udgave | 2010 |
| Oplagsdato | 17. feb. 2010 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Filosofi og læring |
| ISBN-13 | 9788773079768 |
| ISBN-10 | 8773079766 |
| EAN | 9788773079768 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





