Læring og erkendelse
50,00 kr
På lager
ISBN
9788773079768
I bogen Læring og erkendelse tematiseres forholdet mellem læring og erkendelse med henblik på at undersøge, hvordan læringsbegrebet tematiseres inden for filosofien.
Forholdet mellem erkendelse og læring tematiseres i bogen, dels som en diskussion af forskelle, ligheder og mulige samspilsmuligheder mellem henholdsvis erkendelsesbegrebet og læringsbegrebet set i et henholdsvis filosofisk og et læringsteoretisk perspektiv, og dels som en tematisering af forskellige indholdssider i erkendelsesprocesser knyttet til læring.
Forholdet mellem erkendelse og læring tematiseres i bogen, dels som en diskussion af forskelle, ligheder og mulige samspilsmuligheder mellem henholdsvis erkendelsesbegrebet og læringsbegrebet set i et henholdsvis filosofisk og et læringsteoretisk perspektiv, og dels som en tematisering af forskellige indholdssider i erkendelsesprocesser knyttet til læring.
Bogen henvender sig både til filosoffer, der er interesseret i læringsteori og til læringsteoretikere, der er interesseret i filosofisk begrebsligt arbejde i forhold til læringsteori. Bogen henvender sig til studerende og undervisere i læringsmiljøer der arbejder filosofisk teoretisk med erkendelse og læring.
Bogens bidragsydere befinder sig i spændingsfeltet mellem læringsteori og filosofi.
I samme serie:
Filosofiske perspektiver på kollektiv læring
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
---|---|
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Filosofi |
Ekspedition | EXT |
Udgivelsesdato | 17. feb. 2010 |
Sideantal | 226 |
Bredde | 167 |
Højde | 235 |
Dybde | 17 |
Vægt | 470 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 17. feb. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Filosofi og læring |
ISBN-13 | 9788773079768 |
ISBN-10 | 8773079766 |
EAN | 9788773079768 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |