Når verden er ude af syne
122,50 kr
På lager
ISBN
9788773997499
Undervisningen af multihandicappede elever med synsnedsættelse er det nødvendigt at tænke aktiviteter og metoder ind i dagligdagen, der kan nedbryde de barrierer, synshandicappet skaber.
På Strandhøjskolen i Nyborg er der sammensat en gruppe elever med udgangspunkt i synsshandicappet. Gruppen gennemgår et specielt tilrettelagt undervisningsforløb, der bliver beskrevet i bogen. Bogen beskriver de tanker og ideer, der ligger til grund for måden at undervise på. Når verden er ude af syne er tænkt som et led i erfaringsudveksling og inspiration på området. Det er meget begrænset, hvad der findes af litteratur om dette undervisningsfelt.
Når verden er ude af syne tager udgangspunkt i gruppens dagligdag med mange eksempler fra praksis. Der er i høj grad taget udgangspunkt i elevens interesser. Det er vigtigt, at eleverne skal lære det, der både er vigtigt, men også interessant for dem selv for herigennem at opnå en højere grad af selvaktivitet.
Bogen henvender sig først og fremmest til forskellige personalegrupper, der arbejder med svagtseende elever med multible funktionsnedsættelser. Men både forældre og andre pårørende kan have glæde af at læse den.
På Strandhøjskolen i Nyborg er der sammensat en gruppe elever med udgangspunkt i synsshandicappet. Gruppen gennemgår et specielt tilrettelagt undervisningsforløb, der bliver beskrevet i bogen. Bogen beskriver de tanker og ideer, der ligger til grund for måden at undervise på. Når verden er ude af syne er tænkt som et led i erfaringsudveksling og inspiration på området. Det er meget begrænset, hvad der findes af litteratur om dette undervisningsfelt.
Når verden er ude af syne tager udgangspunkt i gruppens dagligdag med mange eksempler fra praksis. Der er i høj grad taget udgangspunkt i elevens interesser. Det er vigtigt, at eleverne skal lære det, der både er vigtigt, men også interessant for dem selv for herigennem at opnå en højere grad af selvaktivitet.
Bogen henvender sig først og fremmest til forskellige personalegrupper, der arbejder med svagtseende elever med multible funktionsnedsættelser. Men både forældre og andre pårørende kan have glæde af at læse den.
Undertitel | Teori og praksis i undervisningen af svagtseende elever med multiple funktionsnedsættelser på Strandhøjskolen i Nyborg |
---|---|
Forfatter | Anja Diekhöner, Tove Bonde |
Forlag | Special-Pædagogisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Specialundervisning |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | SPF |
Udgivelsesdato | 17. aug. 2001 |
Sideantal | 48 |
Bredde | 172 |
Højde | 240 |
Dybde | 5 |
Vægt | 145 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 17. aug. 2001 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788773997499 |
ISBN-10 | 8773997498 |
EAN | 9788773997499 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |
Photographer | Niels Nyholm |