Voksenuddannelse og samfund
242,50 kr
På lager
ISBN
9788774163503
Voksenuddannelserne har haft svært ved at tilpasse sig de samfundsmæssige ændringer - blandt andet demografiske, økonomiske, teknologiske og ideologiske forandringer - der er accelereret siden midten af dette århundrede. Der er opstået radikalt ændrede uddannelses- og læringsbehov i befolkningen. Voksenuddannelserne har med andre ord et alvorligt 'relevansproblem'.
I denne afhandling belyses eksistensen og karakteren af voksenuddannelsernes relevansproblem dels ud fra teoretiske refleksioner dels ud fra en empirisk undersøgelse af undervisningen på 57 kurser for faglærte. Der argumenteres for, at problemerne i forbindelse med den manglende tilpasning ikke kan løses ved hjælp af justeringer og tilpasningsforsøg inden for de forskellige dele af voksenuddannelsessystemet, men kun ved omfattende ændringer i den måde, voksenuddannelserne er organiseret på.
I denne afhandling belyses eksistensen og karakteren af voksenuddannelsernes relevansproblem dels ud fra teoretiske refleksioner dels ud fra en empirisk undersøgelse af undervisningen på 57 kurser for faglærte. Der argumenteres for, at problemerne i forbindelse med den manglende tilpasning ikke kan løses ved hjælp af justeringer og tilpasningsforsøg inden for de forskellige dele af voksenuddannelsessystemet, men kun ved omfattende ændringer i den måde, voksenuddannelserne er organiseret på.
Undertitel | om forholdet mellem voksenuddannelsernes uddannelsestilbud og uddannelsesbehovene |
---|---|
Forfatter | Lars Klewe |
Forlag | Danmarks Pædagogiske Institut |
Thema koder | Voksenundervisning, videreuddannelse. |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1998 |
Sideantal | 283 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1998 |
Oplagsdato | 1. jan. 1998 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | DPI |
ISBN-13 | 9788774163503 |
ISBN-10 | 8774163507 |
EAN | 9788774163503 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |