Seminarier og grundskoler i samarbejde om danskundervisning
182,50 kr
På lager
ISBN
9788774164029
Bogen handler om læreruddannelse tæt på skolen. I 1998-2000 gennemførtes et projekt med tolv udviklingsarbejder på lærerseminarier og grundskoler med baggrund i den nye beskrivelse af danskfaget i Læreruddannelsesloven fra 1997.
Projektet omfatter en undersøgelse af nye rammer for læreprocesser i danskfaget i læreruddannelse og grundskole på tre faglige områder: 1. Integration af læsning og skrivning på begyndertrinnet, 2. Styrkelse af den mundtlige dimension på mellemtrinnet og 3. Samspillet mellem mundtligt og skriftligt sprog.
Projektet omfatter desuden en undersøgelse af de særlige muligheder i samarbejde mellem en seminarielærer og en grundskolelærer om konkrete undervisningsforløb i liniefaget med jævnlig og tæt kontakt til en konkret klasse, hvor eleverne arbejder med samme faglige område.
Projektet omfatter en undersøgelse af nye rammer for læreprocesser i danskfaget i læreruddannelse og grundskole på tre faglige områder: 1. Integration af læsning og skrivning på begyndertrinnet, 2. Styrkelse af den mundtlige dimension på mellemtrinnet og 3. Samspillet mellem mundtligt og skriftligt sprog.
Projektet omfatter desuden en undersøgelse af de særlige muligheder i samarbejde mellem en seminarielærer og en grundskolelærer om konkrete undervisningsforløb i liniefaget med jævnlig og tæt kontakt til en konkret klasse, hvor eleverne arbejder med samme faglige område.
Forfatter | Bodil Nielsen, Jens Johansen, Charlotte Svendstrup |
---|---|
Forlag | Danmarks Pædagogiske Institut |
Thema koder | Antologier: generelt, Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1995 |
Sideantal | 302 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 1. jan. 1995 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | DPI |
ISBN-13 | 9788774164029 |
ISBN-10 | 8774164023 |
EAN | 9788774164029 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |