Blue Ocean Strategy
Det blå ocean er et marked, hvor virksomheden ikke har nogen konkurrenter, fordi virksomhedens produkter er unikke. Det er et marked som virksomhederne får fat i ved at innovere og nytænke deres produktportefølje. Modsat er det røde ocean priskonkurrencens markedsplads, hvor produkterne og servicen er næsten ens, og hvor der er en dødelig konkurrence.
Blue Ocean Strategy - De nye vinderstrategier giver klare og præcise beskrivelser af, hvordan virksomhederne skal arbejde med fremtidsstrategier - de såkaldte vinderstrategier. Forfatterne beskriver seks principper for godt strategiarbejde, som henvender sig både til private og offentlige virksomheder. Principperne sætter virksomheden i stand til at få overblik, omdefinere sit marked og den eksisterende efterspørgsel.
Forfatterne, W. Chan Kim og Renée Mauborgne, er begge ansat som professorer på den anerkendte INSEAD.
Undertitel | - se ny udgave 9788750044895 |
---|---|
Forfatter | W. Chan Kim & Renée Mauborgne |
Forlag | L&R Business |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. mar. 2005 |
Sideantal | 246 |
Bredde | 157 |
Højde | 233 |
Dybde | 27 |
Vægt | 589 |
Første udgave | 2005 |
Oplagsdato | 11. aug. 2014 |
Oplag | 12 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776640453 |
ISBN-10 | 8776640450 |
EAN | 9788776640453 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Else Warberg |
Illustreret i farver/sh | Nej |