Fra ide til faktura
Det er de færreste virksomheder, der har en struktureret proces for, hvordan medarbejdernes gode idéer bliver samlet op og behandlet. Der er derfor et utal af idéer rundt om i danske virksomheder, som ledelsen ikke får kendskab til.
'Fra idé til faktura' er en hjælp til danske virksomheder til, hvordan innovation og specielt iværksætteri internt i virksomheden kan fremmes og medvirke til at danne helt nye forretningsområder. Ud over at give et indblik i de eksterne innovative miljøers måde at arbejde på iver bogen - og den tilhørende hjemmeside - mange praktisk anvendelige værktøjer og eksempler.
Bogen viser, hvordan danske virksomheder kan blive bedre til at udnytte innovation og intraprenørskab, gerne i samarbejde med forskningsinstitutioner, universiteter og iværksættermiljøer.
Intraprenørskab: Den proces, hvor en ansat udnytter virksomhedens organiserede metoder eller modeller til via innovation at skabe værdi eller vækst. Intraprenørskab foregår udelukkende internt i virksomheder, og disse bærer en vis del af risikoen.
Forfatter | Henrik Eriksen, Steen Hildebrandt & Søren Agerbo Jensen |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. jan. 2008 |
Sideantal | 264 |
Bredde | 166 |
Højde | 241 |
Dybde | 25 |
Vægt | 644 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 18. jan. 2008 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776642525 |
ISBN-10 | 8776642526 |
EAN | 9788776642525 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |