Porten til det nye lederskab
498,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776643065
Porten til det nye lederskab - om selvværdsbaseret ledelse handler om indgangen til en mening og et engagement, som er dybere og mere skabende, end det vi til dato har slået os til tåls med i ledelse.
Lederen kan ikke længere motivere medarbejderne ved kun at måle og belønne ud fra præstationen. En ensidig præstationsorienteret tilgang til ledelse vækker ikke de ansattes følelse af for alvor at være noget værd. Lederskab handler i stigende grad om at aktivere følelser og oplevelser af at være af værdi. Forfatterne kalder denne tilgang til ledelse for selvværdsbaseret ledelse. En ledelsesform, der gør, at både lederen og medarbejderen mærker en ægte form for anerkendelse og for alvor begynder at vokse, udvikle sig, føle engagement og tage ansvar.
Porten til det nye lederskab undersøger og beskriver motivationen hos tidens præstationsorienterede menneske - lederen og dem han skal lede. Bogens primære målgruppe er ledere og lederaspiranter, men bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for lederskab.
»Tidens menneske motiveres mindre af autoriteten, men tiltrækkes derimod i tiltagende grad af autenticiteten. Der er lige modsat det, som vi i årtier har anset for god ledelse.«
- Martin Mourier
Lederen kan ikke længere motivere medarbejderne ved kun at måle og belønne ud fra præstationen. En ensidig præstationsorienteret tilgang til ledelse vækker ikke de ansattes følelse af for alvor at være noget værd. Lederskab handler i stigende grad om at aktivere følelser og oplevelser af at være af værdi. Forfatterne kalder denne tilgang til ledelse for selvværdsbaseret ledelse. En ledelsesform, der gør, at både lederen og medarbejderen mærker en ægte form for anerkendelse og for alvor begynder at vokse, udvikle sig, føle engagement og tage ansvar.
Porten til det nye lederskab undersøger og beskriver motivationen hos tidens præstationsorienterede menneske - lederen og dem han skal lede. Bogens primære målgruppe er ledere og lederaspiranter, men bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for lederskab.
»Tidens menneske motiveres mindre af autoriteten, men tiltrækkes derimod i tiltagende grad af autenticiteten. Der er lige modsat det, som vi i årtier har anset for god ledelse.«
- Martin Mourier
Undertitel | om selvværdsbaseret ledelse |
---|---|
Forfatter | Martin Mourier |
Forlag | Børsen |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. jun. 2008 |
Sideantal | 247 |
Bredde | 166 |
Højde | 241 |
Dybde | 25 |
Vægt | 627 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 30. okt. 2008 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776643065 |
ISBN-10 | 8776643069 |
EAN | 9788776643065 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |