Theatre in Business
Skab dig … og vær troværdig!
Skal du have opmærksomhed, handler det om at have en vedkommende og interessant profil. Det er uanset, om man er en person eller virksomhed. Men især for en virksomhed, der gerne vil igennem med sit budskab, er det vigtigt at fange og fastholde opmærksomheden. Det kræver begavet iscenesættelse.
En teaterdramaturg følger arbejdsprocesserne på teateret gennem alle led af produktionen frem til, at publikum oplever historien.
En virksomhedsdramaturg har samme opgave: at bringe virksomhedens værdier, arbejdsgrundlag og historier gemme organisationen og ud til medarbejdere og kunder. Det skal være underholdende, engagerende og troværdigt – og der skal ikke være tvivl om, hvad virksomheden står for eller hvad dens varer er.
Theatre in Business beskriver virksomhedsdramaturgens arbejde som et spejlbillede af teaterdramaturgens funktion – her er eksempler fra virkelighedens verden, og begreber som branding, oplevelsesøkonomi, dream society og the creative man bliver inkluderet.
Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med organisationsudvikling: HR-ansvarlige, konsulenter, marketingfolk og ledere.
Torben Jetsmark er skuespiller, instruktør og kommunikationsrådgiver. Han ejer konsulentfirmaet Passe-Partout.
Undertitel | Virksomhedsdramaturgi |
---|---|
Forfatter | Torben Jetsmark |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. sep. 2009 |
Sideantal | 144 |
Bredde | 173 |
Højde | 245 |
Dybde | 9 |
Vægt | 330 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. sep. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778878199 |
ISBN-10 | 8778878195 |
EAN | 9788778878199 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |