Innovationens nye tidsalder
498,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776643294
Forfatterne bag Innovationens nye tidsalder har formuleret svaret, nemlig brugerinvolvering. Den enkle formel for brugerinvolvering lyder:
N = 1 (markedet = 1 unik kunde) og R = G (ressourcerne er globale).
Der findes 5 mia. individuelle kunder, men også 5 mia. individuelle producenter, fordi kunderne involveres i udviklingen og tilpasningen af produkterne. Blandt
frontløberne her kan nævnes Lego, Nike og Apple.
Bogen handler om, hvordan en hvilken som helst virksomhed kan mobilisere og fastholde det potentiale - for det er her, slaget om kunderne kommer til at stå
i det 21. århundrede. For at kunne hævde sig i det konkurrencemæssige landskab, der defineres af, at man skaber én forbrugeroplevelse ad gangen, må
virksomhederne udvikle en helt ny forståelse af globale forsynings-, logistik- og kommunikationsnetværk.
Prahalad og Krishnan giver deres bud på, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge de sociale (ledernes færdigheder og holdninger) og tekniske (informationsteknologiske) kompetencer, der er en forudsætning for at kunne hævde sig i konkurrencen i det nye værdiskabende rum. Følgende ingredienser er vigtige for at bevare virksomhedens innovative forspring:
Redesign af systemer, så de tillader brugerinteraktion, og som forbinder alle dele af virksomhedens processer
Realtidsanalyse af brugeradfærd
Kontinuerlig udvikling af fleksibiliteten og effektiviteten i alle brugerinterfaces og alle back end-processer
Behandling af alle involverede personer som unikke individer - investorer, leverandører, ansatte, kunder
Arbejde på tværs af kulturer og tidszoner i sømløse globale netværk
Opbygning af teams, som er i stand til hurtigt at producere høj kvalitet til en lav pris
Innovationens
N = 1 (markedet = 1 unik kunde) og R = G (ressourcerne er globale).
Der findes 5 mia. individuelle kunder, men også 5 mia. individuelle producenter, fordi kunderne involveres i udviklingen og tilpasningen af produkterne. Blandt
frontløberne her kan nævnes Lego, Nike og Apple.
Bogen handler om, hvordan en hvilken som helst virksomhed kan mobilisere og fastholde det potentiale - for det er her, slaget om kunderne kommer til at stå
i det 21. århundrede. For at kunne hævde sig i det konkurrencemæssige landskab, der defineres af, at man skaber én forbrugeroplevelse ad gangen, må
virksomhederne udvikle en helt ny forståelse af globale forsynings-, logistik- og kommunikationsnetværk.
Prahalad og Krishnan giver deres bud på, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge de sociale (ledernes færdigheder og holdninger) og tekniske (informationsteknologiske) kompetencer, der er en forudsætning for at kunne hævde sig i konkurrencen i det nye værdiskabende rum. Følgende ingredienser er vigtige for at bevare virksomhedens innovative forspring:
Redesign af systemer, så de tillader brugerinteraktion, og som forbinder alle dele af virksomhedens processer
Realtidsanalyse af brugeradfærd
Kontinuerlig udvikling af fleksibiliteten og effektiviteten i alle brugerinterfaces og alle back end-processer
Behandling af alle involverede personer som unikke individer - investorer, leverandører, ansatte, kunder
Arbejde på tværs af kulturer og tidszoner i sømløse globale netværk
Opbygning af teams, som er i stand til hurtigt at producere høj kvalitet til en lav pris
Innovationens
Undertitel | brugerdreven værdi gennem globale netværk |
---|---|
Forfatter | C.K. Prahalad & M.S. Krishnan |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. okt. 2008 |
Sideantal | 290 |
Bredde | 167 |
Højde | 241 |
Dybde | 27 |
Vægt | 707 |
Første udgave | 2008 |
Oplagsdato | 24. okt. 2008 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776643294 |
ISBN-10 | 8776643298 |
EAN | 9788776643294 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Oversætter | Else Warberg |
Illustreret i farver/sh | Nej |