Når børn lærer sprog
275,00 kr
På lager
ISBN
9788776744427
Når børn lærer sprog beskriver spændende og dybtgående den udfordring, som børn er stillet over for, når de lærer dansk. Kapitlerne er skrevet og redigeret af forskere ved Center for Børnesprog på Syddansk Universitet, og hvert kapitel giver en videnskabeligt funderet indsigt i en række spørgsmål, som:
- Hvordan lærer børn sprogets lyde?
- Hvordan interagerer sprog og gestik i børns sprog?
- Hvilke typer ord lærer børn først, og er der forskel på drenge og piger? Hvilken systematik er der i ordforrådets udvikling?
- Hvad er det for et sprogligt system, barnet møder, og hvilke udfordringer giver det?
- Hvordan kan man vurdere børns sprog for at følge den sproglige udvikling? Hvordan løses udfordringen ved tosprogethed?
Undertitel | dansk sprogtilegnelsesforskning i et internationalt perspektiv |
---|---|
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Dansk, Læsefærdigheder og skrivefærdigheder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | SDUF |
Udgivelsesdato | 1. sep. 2009 |
Sideantal | 312 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. sep. 2009 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | University of Southern Denmark studies in Scandinavian languages and literatures |
ISBN-13 | 9788776744427 |
ISBN-10 | 8776744426 |
EAN | 9788776744427 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |