Digitale medier og didaktisk design

177,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788776842222
Digitale medier såsom computere og internettet er i dag i stigende grad helt centrale for undervisning og læring på alle niveauer i uddannelsessystemet. Også i hverdagslivet finder der læring sted, når vi bruger medierne til at kommunikere, lege og søge information med. De digitale medier stiller nye krav til vores tekniske og sociale kompetencer og til tilrettelæggelsen af undervisning. Det gælder eksempelvis indretningen af de fysiske rum, forholdet mellem underviser og lærende samt det æstetiske design af brugerflader og undervisningsmateriale.

I denne antologi fremlægger og diskuterer en række forskere deres konkrete erfaringer med og overvejelser over didaktisk design og brugen af digitale medier i forskellige undervisnings- og læringskontekster fra grundskole til universitetsniveau.

Bogens tre dele behandler spørgsmål om: 1) børn og unges brug af digitale medier, 2) sprog, matematik og billeder i it-didaktisk design, 3) it-didaktisk design i videregående uddannelser.

Bogen henvender sig til undervisere, studerende, forskere og andre som har interesse i de digitale mediers potentialer og i design og organisering af lærings- og undervisningsforløb med brug af digitale medier.
Specifikationer
Undertitel Brug, erfaringer og forskning
Forlag Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Thema koder Antologier: generelt, Undervisningsudstyr og teknologi, e-læring
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 13. nov. 2008
Sideantal 258
Bredde 148
Højde 210
Dybde 14
Vægt 0
Første udgave 2008
Oplagsdato 5. jan. 1
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788776842222
ISBN-10 8776842223
EAN 9788776842222
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.