Skrifter fra Forskningscenter for Miljø- og Sundhedsundervisning. Miljøundervisning i Norden
Miljøundervisning med ´interessekonflikter i naturudnyttelsen´ som omdrejningspunkt er emnet for denne rapport.
En gruppe forskere fra Danmarks Lærerhøjskole har fulgt 9 skoler og gymnasier, der arbejdede med at udvikle miljøundervisning som led i Nordisk Ministerråds initiativ Miljøundervisning i Norden (MUVIN).
Rapporten beskriver dels de konkrete udviklingsprojekter, og dels analyserer og diskuterer den en række tværgående problemstillinger som elevaktiviteter, medbestemmelse, konflikttænkning, det faglige indhold og handlekompetence.
Alt sammen spørgsmål, der er særligt aktuelle med indførelsen af den nye folkeskolelov, der både peger på behovet for miljøundervisning i sit generelle formål og i mange af de enkelte fags formål og centrale kundskabs- og færdighedsområder.
Undertitel | Erfaringer fra de første MUVIN-skoler i Danmark |
---|---|
Forfatter | Søren Breiting, Christian U. Christensen, Hans Dorf, Bjarne Bruun Jensen, Kirsten Nielsen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole. og Nordisk Ministerråd |
Thema koder | Lægevidenskab og sygepleje, Miljø, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1994 |
Sideantal | 153 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1994 |
Oplagsdato | 1. jan. 1994 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788777014178 |
ISBN-10 | 8777014170 |
EAN | 9788777014178 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |