Forskning i pædagogisk praksis
Hvordan kan forskning i pædagogisk praksis bruges i det daglige pædagogiske arbejde?
Det er omdrejningspunktet i denne bog, hvor en række nordiske forskere stiller skarpt på den nyeste forskning inden for det pædagogiske felt. Forskerne skriver bl.a. om spændende, relevante emner som kønsproblematikker, børn uden venner og medlæring ved måltiderne. De fortæller om forskningsresultater og åbner for nye indsigter og ikke mindst pædagogiske handlemuligheder.
De enkelte forskere og projekter er nøje udvalgt til bogen. Fælles for dem er, at resultaterne fra deres undersøgelser handler om børns hverdagsliv i daginstitutioner og fritidsordninger. Som optakt til hver forskningsartikel er der en kort introduktion til de enkelte forskere. I bogens sidste artikel er der en omtale af de anvendte forskningsmetoder og tips til, hvordan pædagoger selv kan udforske deres praksisfelt.
Forfatter | Kirsten Poulsgaard, Ulla Liberg (red.) |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Førskoler og børnehaver, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 31. maj 2012 |
Sideantal | 248 |
Bredde | 158 |
Højde | 231 |
Dybde | 22 |
Vægt | 432 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 12. nov. 2019 |
Oplag | 5 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750042877 |
ISBN-10 | 8750042874 |
EAN | 9788750042877 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |