Et inspirationshæfte om skoleevaluering
27,50 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788777015700
På mange skoler har man arbejdet med at blotlægge skolens kultur, altså de traditioner, rutiner og værdier, der styrer skolens virksomhed. Det er frugtbart at de professionelle bliver bevidste om de fælles værdier og rutiner, men det kan let resultere i for megen fokus på egne værdier og ønsker. En mulighed for at undgå selvtilstrækkelighed er bevidst at arbejde med samspillet mellem skolens interne kultur og de billeder omgivelserne har af skolen.
Skolen må i sit arbejde med at finde og afklare sin identitet spejle sig i de billeder som eleverne, forældrene, politikerne og andre har af den.
I dette hæfte præsenteres en metode der har været gennemprøvet på projektets københavnske skoler. Desuden præsenteres andre metoder til evaluering af hele skolens virksomhed.
Skolen må i sit arbejde med at finde og afklare sin identitet spejle sig i de billeder som eleverne, forældrene, politikerne og andre har af den.
I dette hæfte præsenteres en metode der har været gennemprøvet på projektets københavnske skoler. Desuden præsenteres andre metoder til evaluering af hele skolens virksomhed.
Forfatter | Lejf Moos, Lise Tingleff Nielsen, Johnny Thomassen |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1997 |
Sideantal | 38 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1997 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 0 |
Serie | Skoleevaluering - 4 by projektet |
ISBN-13 | 9788777015700 |
ISBN-10 | 8777015703 |
EAN | 9788777015700 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |