Fremmedsprog i projektopgaven
140,00 kr
På lager
ISBN
9788777017360
Praksis viser, at tværfaglige projekter nemt risikerer at blive uden faglig kvalitet, og at det for at sikre denne er vigtigt, at fagene spiller med. Der er derfor her set nærmere på samspillet mellem fremmedsprog og projektopgaven ved en undersøgelse af, hvordan elever i 10. klasse har benyttet deres viden om fremmedsprog i den tværfaglige projektopgave. I hvilket omfang har de fx brugt fremmedsprogede kilder? Har det påvirket bedømmelsen? Hvad kan man som lærer gøre i vejledningen for at øge elevernes opmærksomhed over for brug af faglig viden i tværfaglig sammenhæng? Hvilke udviklingsmuligheder giver interaktion mellem faglighed og tværfaglighed for såvel fremmedsprogsundervisningen som for projektarbejdsformen?
Undertitel | erfaringer fra Brøndbyundersøgelsen |
---|---|
Forfatter | Signe Holm-Larsen, Aase Brick-Hansen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1999 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 1. jan. 1999 |
Oplag | 1 |
Udgave | 0 |
Serie | Udviklingsprogrammer |
ISBN-13 | 9788777017360 |
ISBN-10 | 8777017366 |
EAN | 9788777017360 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |