Fremmedsprog i projektopgaven

Af: Signe Holm-Larsen, Aase Brick-Hansen
140,00 kr
På lager
ISBN
9788777017360
Praksis viser, at tværfaglige projekter nemt risikerer at blive uden faglig kvalitet, og at det for at sikre denne er vigtigt, at fagene spiller med. Der er derfor her set nærmere på samspillet mellem fremmedsprog og projektopgaven ved en undersøgelse af, hvordan elever i 10. klasse har benyttet deres viden om fremmedsprog i den tværfaglige projektopgave. I hvilket omfang har de fx brugt fremmedsprogede kilder? Har det påvirket bedømmelsen? Hvad kan man som lærer gøre i vejledningen for at øge elevernes opmærksomhed over for brug af faglig viden i tværfaglig sammenhæng? Hvilke udviklingsmuligheder giver interaktion mellem faglighed og tværfaglighed for såvel fremmedsprogsundervisningen som for projektarbejdsformen?
Specifikationer
Undertitel erfaringer fra Brøndbyundersøgelsen
Forfatter Signe Holm-Larsen, Aase Brick-Hansen
Forlag Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1999
Sideantal 136
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1999
Oplagsdato 1. jan. 1999
Oplag 1
Udgave 0
Serie Udviklingsprogrammer
ISBN-13 9788777017360
ISBN-10 8777017366
EAN 9788777017360
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.