Andre mål, nye evalueringsveje

Af: Jens Johansen, Søren Langager
135,00 kr
På lager
ISBN
9788777019142
Med konkret udgangspunkt i evalueringen af Folkeskolen år 2000 argumenterer denne bog for skolens behov for nye evalueringsmaterialer, der ikke blot - som det er traditionen - fokuserer på snævre faglige færdigheder, men orienterer sig mod bredere tværfaglige kompetenceformer.

Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.

Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.
Specifikationer
Undertitel fordringer til skolen, udfordringer for eleverne
Forfatter Jens Johansen, Søren Langager
Forlag Danmarks Pædagogiske Universitet
Thema koder Uddannelse: eksamination og evaluering
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 2002
Sideantal 116
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2002
Oplagsdato 1. jan. 2002
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788777019142
ISBN-10 8777019148
EAN 9788777019142
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.