Andre mål, nye evalueringsveje
135,00 kr
På lager
ISBN
9788777019142
Med konkret udgangspunkt i evalueringen af Folkeskolen år 2000 argumenterer denne bog for skolens behov for nye evalueringsmaterialer, der ikke blot - som det er traditionen - fokuserer på snævre faglige færdigheder, men orienterer sig mod bredere tværfaglige kompetenceformer.
Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.
Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.
Videnssamfundet aktualiserer betydningen af personliggjort faglighed; det vil sige de måder, hvorpå eleverne omsætter og nyttiggør deres faglige viden i personlige udtryksformer, i udveksling og samarbejde med andre samt i udforksning og tolkning af omverdenen.
Ud fra tre vinkler - evalueringstraditionen i skolen, evalueringsstrategier i arbejdsliv og uddannelse uden for skolen og evalueringskriterier i den digitale tidsalder - formuleres en eksemplarisk procedure for kollegiale lærerteams evaluering af elevernes kompetencer på tværs af specifikke fagmål.
| Undertitel | fordringer til skolen, udfordringer for eleverne |
|---|---|
| Forfatter | Jens Johansen, Søren Langager |
| Forlag | Danmarks Pædagogiske Universitet |
| Thema koder | Uddannelse: eksamination og evaluering |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | AAUF |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2002 |
| Sideantal | 116 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2002 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2002 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788777019142 |
| ISBN-10 | 8777019148 |
| EAN | 9788777019142 |
| Sprog | Dansk |
| Orignalsprog | Dansk |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




