Principper for god læseundervisning
250,00 kr
På lager
ISBN
9788777063725
Jørgen Frost præsenterer et afbalanceret læsesyn, hvor der både ses på, hvordan læreren bør være rustet til at møde de krav, skolen stiller i dag, og hvad den gode elev og den gode skole er, når vi taler om optimale betingelser for læseundervisning.
Principper for god læseundervisning indeholder forslag til læsepraksis på forskellige trin, som alle er baseret på forskning, der udfordrer den læsepædagogiske tradition ud fra et nutidigt læringssyn.
Bogen kan inspirere til en kvalificering af læseundervisningen i en tid, hvor elevgruppen bliver stadig mindre homogen, og hvor der er et øget behov for, at læreren kan møde det enkelte barn dér, hvor det befinder sig fagligt.
Principper for god læseundervisning indeholder forslag til læsepraksis på forskellige trin, som alle er baseret på forskning, der udfordrer den læsepædagogiske tradition ud fra et nutidigt læringssyn.
Bogen kan inspirere til en kvalificering af læseundervisningen i en tid, hvor elevgruppen bliver stadig mindre homogen, og hvor der er et øget behov for, at læreren kan møde det enkelte barn dér, hvor det befinder sig fagligt.
Forfatter | Jørgen Frost |
---|---|
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Dansk, Lingvistik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. sep. 2003 |
Sideantal | 236 |
Bredde | 150 |
Højde | 225 |
Dybde | 19 |
Vægt | 425 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 12. sep. 2014 |
Oplag | 10 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777063725 |
ISBN-10 | 8777063724 |
EAN | 9788777063725 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |