Skabende aktivitet i børnehaven - Matematik
180,00 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788777068232
Skabende aktivitet i børnehaven åbner døren ind til matematikkens verden gennem leg med form og farve. Jo flere erfaringer børnene får med matematisk tænkning i for eksempel formningsteknikker, materialer og redskaber, desto større bliver deres evne til at udtrykke sig præcist, også billedligt. Børnene lærer at se og anvende former, farver, størrelser og formater på forskellige måder. Matematikken er overalt og kan konkretiseres, hvis vi inddrager den i børnenes daglige aktiviteter.
Bogen er en metodebog om skabende arbejde og kreativitet som redskab for læring af matematiske begreber og byder på talrige forslag til, hvordan vi på en mere bevidst måde kan kombinere leg og læring, uden at det er på bekostning af den frie leg. For hvad gør vi egentlig, når vi arbejder med former og figurer eller maler arket over med bred pensel? Vi leger og fabulerer, ja, men vi gør også noget mere. Vi adderer, sorterer, måler, tæller og klassificerer.
Bogen har et stærkt fokus på det faglige hvordan. Den giver helt konkrete anvisninger på, hvordan man kan stimulere børns matematiske kompetencer gennem kreative metoder og teknikker med brug af helt almindelige materialer. Hovedtemaerne er:
• Leg med rum
• Leg med form
• Leg med antal
Det pædagogiske koncept, der ligger til grund for denne bog, bygger på nogle hovedprincipper, der kan betegnes som et "kreativt kompas" – et bevidstgørende redskab, som vi kan bruge, når vi skal planlægge skabende aktiviteter for en gruppe børn i daginstitution eller indskoling.
Bogen er en metodebog om skabende arbejde og kreativitet som redskab for læring af matematiske begreber og byder på talrige forslag til, hvordan vi på en mere bevidst måde kan kombinere leg og læring, uden at det er på bekostning af den frie leg. For hvad gør vi egentlig, når vi arbejder med former og figurer eller maler arket over med bred pensel? Vi leger og fabulerer, ja, men vi gør også noget mere. Vi adderer, sorterer, måler, tæller og klassificerer.
Bogen har et stærkt fokus på det faglige hvordan. Den giver helt konkrete anvisninger på, hvordan man kan stimulere børns matematiske kompetencer gennem kreative metoder og teknikker med brug af helt almindelige materialer. Hovedtemaerne er:
• Leg med rum
• Leg med form
• Leg med antal
Det pædagogiske koncept, der ligger til grund for denne bog, bygger på nogle hovedprincipper, der kan betegnes som et "kreativt kompas" – et bevidstgørende redskab, som vi kan bruge, når vi skal planlægge skabende aktiviteter for en gruppe børn i daginstitution eller indskoling.
Forfatter | Camilla Grieg |
---|---|
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For 0. klasse, For indskoling, Førskoler og børnehaver, Lærervejledninger og undervisningsmateriale, Matematik, Uddannelse. Pædagogik, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. nov. 2012 |
Sideantal | 96 |
Bredde | 210 |
Højde | 225 |
Dybde | 10 |
Vægt | 288 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 15. nov. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777068232 |
ISBN-10 | 8777068238 |
EAN | 9788777068232 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | nor |
Oversætter | Lone Østerlind |
Omslagsgrafiker | Louises design/Louise Glargaard Perlmutter |
Illustreret i farver/sh | Nej |