God uddannelse i målingens tidsalder
248,75 kr
På lager
ISBN
9788779558526
”At starte en diskussion om god uddannelse kræver blot, at man stiller et enkelt spørgsmål: Hvad er uddannelse til for?”
Så enkelt formulerer Gert J.J. Biesta selv sit udgangspunkt, og ud fra dette grundspørgsmål leverer han kritiske analyser af de neoliberale styringsformer med internationale sammenligninger, markedsgørelse og ”accountability”-systemer og af de virkninger, dette har, på relationerne mellem stat og borger, skoler og forældre, lærere og elever. Konsekvenserne heraf for moral og etik, politik og demokrati belyses med inddragelse af filosofiske begreber og perspektiver fra forskellige forfattere.
Så enkelt formulerer Gert J.J. Biesta selv sit udgangspunkt, og ud fra dette grundspørgsmål leverer han kritiske analyser af de neoliberale styringsformer med internationale sammenligninger, markedsgørelse og ”accountability”-systemer og af de virkninger, dette har, på relationerne mellem stat og borger, skoler og forældre, lærere og elever. Konsekvenserne heraf for moral og etik, politik og demokrati belyses med inddragelse af filosofiske begreber og perspektiver fra forskellige forfattere.
Forfatter | Gert Biesta |
---|---|
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. sep. 2011 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 158 |
Højde | 226 |
Dybde | 12 |
Vægt | 276 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 28. maj 2018 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
Serie | PTT-33 |
ISBN-13 | 9788779558526 |
ISBN-10 | 8779558526 |
EAN | 9788779558526 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | eng |
Illustreret i farver/sh | Nej |