Var ikke torden lagde trolde verden øde -
75,00 kr
På lager
ISBN
9788777770708
Det forunderlige og fascinerende ved at fordybe sig i skolens historie er bl.a., at man her kan finde holdninger, diskussioner og praksisbeskrivelser, som - selvom de er f.eks. 100 år gamle - omhandler og derved belyser aktuelle problemstillinger.
Det overordnede tema for denne afhandling er læreres tanker, følelser og handlinger i forhold til de elever, de ikke kan magte omkring 1900.
Udover at skolehistoriske studier kaster lys over nutidige pædagogiske problemstillinger og derved kalder på fornyet eftertanke, medfører de også, at man som lærer bliver opmærksom på sin professionelle arv, som det ikke umiddelbart er muligt at kaste af sig.
Det overordnede tema for denne afhandling er læreres tanker, følelser og handlinger i forhold til de elever, de ikke kan magte omkring 1900.
Udover at skolehistoriske studier kaster lys over nutidige pædagogiske problemstillinger og derved kalder på fornyet eftertanke, medfører de også, at man som lærer bliver opmærksom på sin professionelle arv, som det ikke umiddelbart er muligt at kaste af sig.
Undertitel | københavnske læreres holdninger til problemelever 1900-1915 |
---|---|
Forfatter | Karen B. Braad |
Forlag | Institut for Pædagogik og Uddannelsesforskning, Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Danmark, Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1997 |
Sideantal | 124 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1998 |
Oplagsdato | 1. jan. 1997 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | PPP-serie |
ISBN-13 | 9788777770708 |
ISBN-10 | 8777770706 |
EAN | 9788777770708 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |