"Det bedste Københavns Kommune har foretaget sig hidtil"

Af: Jørgen Gimbel, Anne Holmen, J. Normann Jørgensen
135,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788788295696
I skoleårene 1996 til 1999 gennemførte Københavns Kommune et stort anlagt pædagogisk udviklingsarbejde med indskoling af tosprogede elever i børnehaveklasser, 1. klasser og 2. klasser.

Det foregik og foregår på en række skoler på Ydre Nørrebro og i Nordvest-området. Udviklingsarbejdet adskiller sig fra tidligere måder at tilrettelægge indskolingen på ved at tage udgangspunkt i elevernes modersmål. Eleverne er blevet grupperet efter modersmål, sådan at hver klasse havde elever med samme mindretalssprog som modersmål sammen med et antal elever med dansk som modersmål.

Denne bog er en beskrivelse og en vurdering af udviklingsarbejdet. Konklusionen går meget kort fortalt ud på, at der er sket to udviklinger. Sproggruppeforsøget har generelt været medvirkende til en forbedret stemning og mere udbredt optimisme i forhold til arbejdet med de tosprogede elever på de københavnske skoler. Forsøget har specielt medført en klar forbedring af forholdene for de tosprogede elever.
Specifikationer
Undertitel beskrivelse og evaluering af sproggruppeforsøg i skoledistrikterne 6 og 12 i Københavns Kommunes Skolevæsen 1996-99
Forfatter Jørgen Gimbel, Anne Holmen, J. Normann Jørgensen
Forlag Københavns Kommune. Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Migration, immigration og emigration, Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 2000
Sideantal 234
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2000
Oplagsdato 5. jan. 1
Oplag 0
Udgave 0
Serie Københavnerstudier i tosprogethed
ISBN-13 9788788295696
ISBN-10 8788295699
EAN 9788788295696
Sprog Dansk
Orignalsprog Dansk
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.