Undervisning af tyrkiske elever i Køge Kommune
75,00 kr
På lager
ISBN
9788788295733
I årene 1989-92 gennemførte Danmarks Lærerhøjskoles Center for mulitikulturelle studier en længdeundersøgelse i Køge Kommune. Her fulgte vi de tyrkisktalende børn, som i 1989 begyndte i børnehaveklasser eller 1. klasser, eller som senere kom ind i disse klasser. Længdeundersøgelsen har tre overordnede synsvinkler: en sproglig, en pædagogisk og en sprogsociologisk. Den omfatter såvel udviklingen af tyrkisk og dansk som udviklingen af tosproget (sproglig) kompetence, idet det er en af vores pointer, at tosprogethed er et andet og mere end blot summen af to enkelte sprog.
Reslutaterne fra undersøgelsen offentliggøres i Køgeserien i Københavnerstudier i tosprogethed. Dette bind er nummer 3 i serien og skal ses i sammenhæng med de øvrige. Flere er under udarbejdelse. Som titlen angiver, koncentrerer jeg mig i denne rapport om undervisningen af de tyrkiske elever: dens organisering og gennemførelse og lærernes vurderinger af de resultater, der kom ud af den.
Reslutaterne fra undersøgelsen offentliggøres i Køgeserien i Københavnerstudier i tosprogethed. Dette bind er nummer 3 i serien og skal ses i sammenhæng med de øvrige. Flere er under udarbejdelse. Som titlen angiver, koncentrerer jeg mig i denne rapport om undervisningen af de tyrkiske elever: dens organisering og gennemførelse og lærernes vurderinger af de resultater, der kom ud af den.
Forfatter | Jørgen Gimbel |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Dansk, Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1994 |
Sideantal | 142 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1994 |
Oplagsdato | 1. jan. 1994 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Københavnerstudier i tosprogethed. Køgeserien |
ISBN-13 | 9788788295733 |
ISBN-10 | 8788295737 |
EAN | 9788788295733 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |