Ethnic minority children and education in Denmark

Af: Suzanne Andersen
32,50 kr
På lager
ISBN
9788788295764
Et centralt spørgsmål i undersøgelsen er: »Hvordan gives grundfagene på teknisk skole den særlige status, at her lærer man som elev noget, man ikke lærer andre steder?«

Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.

Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet ´teknisk dannelse´ har i denne forbindelse.

Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.
Specifikationer
Forfatter Suzanne Andersen
Forlag Danmarks Lærerhøjskole
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1992
Sideantal 78
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1992
Oplagsdato 1. jan. 1992
Oplag 0
Udgave 0
Serie Københavnerstudier i tosprogethed
ISBN-13 9788788295764
ISBN-10 8788295761
EAN 9788788295764
Sprog Engelsk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.