Ethnic minority children and education in Denmark
32,50 kr
På lager
ISBN
9788788295764
Et centralt spørgsmål i undersøgelsen er: »Hvordan gives grundfagene på teknisk skole den særlige status, at her lærer man som elev noget, man ikke lærer andre steder?«
Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.
Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet ´teknisk dannelse´ har i denne forbindelse.
Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.
Undersøgelsen fokuserer på, hvordan grundfaget matematik praktiseres inden for forskellige uddannelser på jern- og metalområdet. Inden for disse rammer kan det konstateres, at elever, der kommer direkte fra folkeskolen til teknisk skole, i mindre grad end ældre elever opfatter matematikfagets særlige værdi for de kompetencemål, der skal opnås i en teknisk uddannelse.
Der fremlægges en række råd og anbefalinger til, hvordan grundfagenes tekniske profil kan styrkes, og der peges på den relevans, begrebet ´teknisk dannelse´ har i denne forbindelse.
Dansk Industri og Dansk Metal har med støtte fra Industriens Uddannelsesråd finansieret undersøgelsen.
Forfatter | Suzanne Andersen |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1992 |
Sideantal | 78 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1992 |
Oplagsdato | 1. jan. 1992 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Københavnerstudier i tosprogethed |
ISBN-13 | 9788788295764 |
ISBN-10 | 8788295761 |
EAN | 9788788295764 |
Sprog | Engelsk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |