Narrativ pædagogik
Bogen redegør for, hvad der forstås ved narrativ pædagogik, når vi arbejder med:
- den enkeltes livshistorie
- den pædagogiske organisations narrativer/livshistorier, samt
- det uddannelsesmæssige perspektiv.
Vi er optaget af, hvorledes man kan arbejde med det narrative/livshistorien som en integreret del af det daglige pædagogiske arbejde, således at det bliver til et egentligt pædagogisk grundsyn.
I bogen indkredses ovennævnte ud fra teoretiske, metodiske og praktiske eksempler. Ligeledes bliver der undervejs lagt op til og beskrevet en række centrale pædagogiske diskussioner, som belyses ud fra filosofiske, pædagogiske og psykologiske synsvinkler.
Bogen henvender sig til pædagoger, pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarier samt beslægtede uddannelser (socialrådgivere, lærere, sygeplejersker, ergoterapeuter m.fl.). Bogen kan også med stort ydbytte læses af folk med almindelig interesse for den personlige historie, livshistorien.
Undertitel | Livshistorien som pædagogisk grundsyn |
---|---|
Forfatter | Birthe Juhl Clausen, Jørgen Lauritzen |
Forlag | Udvikling |
Thema koder | Børnepsykologi og udviklingspsykologi, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | Egen |
Udgivelsesdato | 1. nov. 2011 |
Sideantal | 208 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 345 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 1. nov. 2011 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788790965150 |
ISBN-10 | 8790965159 |
EAN | 9788790965150 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |