Afstemte identiteter gennem fælles opgaver
120,00 kr
Desværre udgået af boghandelen
ISBN
9788791562143
Til grund for samarbejdet om den fælles opgave - praktikken - ligger en forudgående fælles afklaring, som er udtrykt i fælles procedurer, der beskriver seminarielærernes samarbejde indbyrdes og med de studerende før, under og efter praktikken.
Praktikken er projektorganiseret, og i opgaven vises, hvordan der arbejdes med en til lejligheden tilpasset effektevaluering. I den forbindelse belyses de individuelle og kollegiale erkendelsesprocesser, denne evalueringsform afdækker.
Evalueringsbestræbelserne og erkendelsesprocesserne forsøges placeret i en vidensorganisatorisk ramme. Vil man forstå de erkendelsesprocesser, der foregår interkollegialt på et lærerseminarium, skal disse processer i højere grad udlægges identitetslogisk end rationelt logisk. Det gør pædagogisk ledelse af akademiske medarbejdere til en kompliceret udfordring.
Praktikken er projektorganiseret, og i opgaven vises, hvordan der arbejdes med en til lejligheden tilpasset effektevaluering. I den forbindelse belyses de individuelle og kollegiale erkendelsesprocesser, denne evalueringsform afdækker.
Evalueringsbestræbelserne og erkendelsesprocesserne forsøges placeret i en vidensorganisatorisk ramme. Vil man forstå de erkendelsesprocesser, der foregår interkollegialt på et lærerseminarium, skal disse processer i højere grad udlægges identitetslogisk end rationelt logisk. Det gør pædagogisk ledelse af akademiske medarbejdere til en kompliceret udfordring.
Forfatter | cand.pæd.pæd. Peder Johannesen |
---|---|
Forlag | PUC CVU Midt-Vest |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Læreruddannelse |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2007 |
Sideantal | 87 |
Bredde | 171 |
Højde | 240 |
Dybde | 7 |
Vægt | 225 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 1. jan. 2007 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Skriftserien. |
ISBN-13 | 9788791562143 |
ISBN-10 | 8791562147 |
EAN | 9788791562143 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |