Undervisning i læreruddannelsen
195,00 kr
Desværre udgået af boghandelen
ISBN
9788792711526
I bogen Undervisning i læreruddannelsen. Et oplæg til grundlagsdiskussioner og undervisning. De studerendes perspektiv sammenholdes med forskellige uddannelsesdidaktiske perspektiver og med denne sammenstilling inviterer forfatterne til didaktiske grundlagsdrøftelser.I bogen bliver lærerstuderendes opfattelse af læreruddannelse og undervisning formidlet og sammenholdt med følgende uddannelsesdidaktiske perspektiver: Professionel udvikling blandt lærerstuderende er mangeartet.Lærerstuderende er i starten af uddannelsen mere usikre, end man umiddelbart skulle forvente.Lærerstuderende har tilsyneladende svært ved at gennemskue begrundelser og formål med den praksis, de møder på uddannelsen.Lærerstuderende bevæger sig i et spændingsfelt mellem dét at være elever og studerende og er måske ikke i særlig høj grad rettet mod professionen undervejs i deres studium.Uddannelsen kendetegnes ved et øget omfang af skriftlige produktioner, som de studerende stiller sig kritiske overfor værdien af. Læreruddannelsen i Danmark er løbende til debat og genstand for forandring.
Undertitel | Et oplæg til grundlagsdiskussioner |
---|---|
Forfatter | Mette Beck, Lisbeth Lunde Frederiksen, Thomas Iskov |
Forlag | Systime |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Læreruddannelse |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 24. apr. 2013 |
Sideantal | 116 |
Bredde | 173 |
Højde | 242 |
Dybde | 10 |
Vægt | 234 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 24. apr. 2013 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788792711526 |
ISBN-10 | 8792711529 |
EAN | 9788792711526 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |