Almendidaktik
225,00 kr
På lager
ISBN
9788793890053
Er almendidaktikken ved at være passé? Nej, tværtimod: En dagsorden som bæredygtighed medfører nye behov for at reflektere over almendidaktiske spørgsmål. Det samme gør reformerne af lærer- og pædagoguddannelserne og efterdønningerne fra skolereformen.
På den baggrund vil bogens forfattere både inspirere og udfordre studerende, undervisere og pædagogiske forskere på videregående uddannelser inden for det pædagogiske område. Centrale temaer er formål, indhold, dannelse, læring, etik, inklusion, trivsel og bæredygtighed.
Fremtidens skoler og daginstitutioner er til debat igen.
Bidrag af Stig Brostrøm, Monica Carlsson, Per Fibæk Laursen, Carsten Fogh Nielsen, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ole Henrik Hansen, Nanna Jordt Jørgensen, Anne Maj Nielsen, Anders Skriver Jensen, Mikkel Stovgaard, Merete Wiberg og Clemens Wieser
Undertitel | Udfordringer og åbninger |
---|---|
Forlag | U Press |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Etiske og sociale formål med uddannelse, Lærervejledninger og undervisningsmateriale, Uddannelse. Pædagogik, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori, Uddannelseshistorie, Uddannelsesstrategier og uddannelsespolitik, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder, Undervisningsplaner |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. feb. 2021 |
Sideantal | 166 |
Bredde | 158 |
Højde | 228 |
Dybde | 14 |
Vægt | 320 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 5. feb. 2021 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8793890052 |
EAN | 9788793890053 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |