Børn med særlige behov i SFO
227,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788772815565
Børn med særlige behov i SFO
SFO´en spiller en stadigt større rolle i forhold til gruppen af børn med særlige behov. Børn med særlige behov i SFO redegør for, hvad der kendetegner disse børn, og hvad netop SFO´en kan tilbyde dem.
Bogen beskriver det helhedssyn, der er nødvendigt at anlægge i det pædagogiske arbejde med børn med særlige behov, og den giver gode råd til det vigtige samarbejde med henholdsvis skolens undervisningsdel, børnenes forældre og kommunale personer. Bogen tilbyder konkrete eksempler, cases, redskaber og diskussionsspørgsmål, som den enkelte eller teamet kan arbejde videre med i egen pædagogiske praksis.
Om serien SFO-pædagogik
Med indførelsen af mål- og indholdsbeskrivelser i SFO fra august 2009 kommer der øgede krav til tydeliggørelsen af det pædagogiske arbejde. Serien ´SFO-pædagogik´ sætter fokus på aktuelle emner i SFO´ens hverdag og giver idéer til udviklingen af det pædagogiske arbejde. Rigtig mange danske børn tilbringer hver eneste dag adskillige timer i SFO. Her skal være plads til børnenes eget initiativ og selvbestemmelse, og der skal være plads til de voksnes vejledning, støtte og blik for det enkelte barns potentiale.
Med serien får SFO´ens ansatte et godt fundament for at skabe et kvalificeret og inspirerende indhold i den tid, børnene er i SFO.
Serien indeholder både teori- og praksisbøger og henvender sig til SFO´ens ansatte, skolens ledelse, studerende på pædagogiske grund-, efter- og videreuddannelser samt pædagogiske konsulenter.
SFO´en spiller en stadigt større rolle i forhold til gruppen af børn med særlige behov. Børn med særlige behov i SFO redegør for, hvad der kendetegner disse børn, og hvad netop SFO´en kan tilbyde dem.
Bogen beskriver det helhedssyn, der er nødvendigt at anlægge i det pædagogiske arbejde med børn med særlige behov, og den giver gode råd til det vigtige samarbejde med henholdsvis skolens undervisningsdel, børnenes forældre og kommunale personer. Bogen tilbyder konkrete eksempler, cases, redskaber og diskussionsspørgsmål, som den enkelte eller teamet kan arbejde videre med i egen pædagogiske praksis.
Om serien SFO-pædagogik
Med indførelsen af mål- og indholdsbeskrivelser i SFO fra august 2009 kommer der øgede krav til tydeliggørelsen af det pædagogiske arbejde. Serien ´SFO-pædagogik´ sætter fokus på aktuelle emner i SFO´ens hverdag og giver idéer til udviklingen af det pædagogiske arbejde. Rigtig mange danske børn tilbringer hver eneste dag adskillige timer i SFO. Her skal være plads til børnenes eget initiativ og selvbestemmelse, og der skal være plads til de voksnes vejledning, støtte og blik for det enkelte barns potentiale.
Med serien får SFO´ens ansatte et godt fundament for at skabe et kvalificeret og inspirerende indhold i den tid, børnene er i SFO.
Serien indeholder både teori- og praksisbøger og henvender sig til SFO´ens ansatte, skolens ledelse, studerende på pædagogiske grund-, efter- og videreuddannelser samt pædagogiske konsulenter.
Forfatter | Karina Estrup Eriksen, Lise Halkier |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Førskoler og børnehaver |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 27. jan. 2011 |
Sideantal | 80 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 5 |
Vægt | 223 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 27. jan. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | SFO-pædagogik |
ISBN-13 | 9788772815565 |
ISBN-10 | 8772815566 |
EAN | 9788772815565 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |