Bag nyhederne
200,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788759316054
Hvorfor bliver nogle begivenheder til nyheder? Hvilke nyhedsværdier hersker på danske redaktioner? Bag nyhederne er en sociologisk undersøgelse af dansk nyhedskultur, der giver et sjældent indblik i hverdagens journalistiske praksis. Bogens kvalitative analyser tegner et billede af en journalistisk professionskultur, hvor udvælgelse, prioritering og vinkling af nyheder ofte er præget af interne spil om anerkendelse og prestige imellem journalisterne. En kultur, hvor idealet er den selvstændige, dagsordensættende solohistorie, der er et resultat af et tålmodigt gravearbejde. Men samtidigt en kultur, hvor hverdagen kendetegnes ved et højt produktionspres og korte deadlines, der producerer en stadig strøm af egenhistorier: forskellige aftapninger og vinkler på baggrund af en fælles mediedagsorden.Bogen anbefales til alle, der interesserer sig for massemedier, kommunikation og journalistik, og som ønsker et indblik i den professionelle kultur og i de herskende værdier bag om nyhederne.
Undertitel | Værdier, idealer og praksis (2.udg) |
---|---|
Forfatter | Ida Willig |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kommunikationsstudier |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. okt. 2011 |
Sideantal | 273 |
Bredde | 157 |
Højde | 231 |
Dybde | 18 |
Vægt | 469 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 18. okt. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788759316054 |
ISBN-10 | 8759316055 |
EAN | 9788759316054 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |