Benchmarking - en praktisk tilgang
Vurder dig selv, og lær af andre. Sådan lyder logikken bag ledelsesværktøjet benchmarking. Ved systematisk at studere resultater og fremgangsmåder i virksomheder med succes på udvalgte områder søger man med benchmarking at sammenligne, lære heraf og overføre fremgangsmåder for at forbedre sin virksomheds performance.
I bogen præsenteres en model, som er udviklet til benchmarking i små og mellemstore virksomheder. Bogen tager udgangspunkt i et forsknings- og udviklingsprojekt, som blev gennemført ved Syddansk Universitet i Sønderborg i samarbejde med TIC (Teknologisk Informations Center) og Ni-Con, et privat konsulentfirma, i 2001. I forbindelse med projektet udviklede man en model ud fra business excellence-modellen, tilpasset den særlige situation, som den mindre produktionsvirksomhed befinder sig i. Målgruppen for modellen er typisk virksomheder med fra 20-30 til 200-250 ansatte.
Bogen giver et overblik over forskellige benchmarkingmetoder, herunder hvordan bl.a. markedssituationen og virksomhedernes netværk påvirker valget af benchmarkingmodel. Den generelle benchmarkingproces gennemgås punkt for punkt. I bogens anden del introducerer forfatterne den omtalte benchmarkingmodel og fremlægger resultaterne af en benchmarkingundersøgelse i små og mellemstore produktionsvirksomheder. Endelig giver bogen med tre virksomhedscases eksempler på det konkrete udbytte, danske virksomheder kan få med benchmarking.
| Forfatter | Per Vagn Freytag |
|---|---|
| Forlag | L&R Business |
| Indbinding | Indbundet |
| Product Type | Danske bøger |
| Varegruppe | Management |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 28. jan. 2002 |
| Sideantal | 164 |
| Bredde | 165 |
| Højde | 241 |
| Dybde | 21 |
| Vægt | 495 |
| Første udgave | 2001 |
| Oplagsdato | 28. jan. 2002 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788775538461 |
| ISBN-10 | 8775538466 |
| EAN | 9788775538461 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





