Brandworld - Den nye forståelse & Det perfekte liv
108,75 kr
212
ISBN
9788740920291
Brands og branding. Det er ord og begreber, der er blevet brugt flittigt - især siden årtusindeskiftet, hvor internettet har udviklet sig eksplosivt. Det er vigtige begreber, fordi alt og alle er brands nu om dage. Alt og alle kan bringes op på internettet og der italesættes og omtales. Det er vi alle med til. Vi bruger alle internettet til at praktisere ytringsfriheden og dermed skabe brands og branding. For alt og alle.
Det kalder på en helt ny forståelse og et nyt paradigme, for det er det hele mennesker, der nu kan træde frem på internettets store scene. Hvordan det kan ske, har denne bog et konkret bud på. Vi kommer ind i Brandworld, der hvor de mange brands lever, og hvor branding foregår. Her gælder et helt nyt paradigme med et helt nyt værdibegreb - oppe på det komplekse niveau. Så der skal ikke bare tænkes ud af boksen, man skal helt ud af boksen og bygge noget nyt op.
Hvem vil være med til det? Bare kom - alle er velkomne.
Godt ude af boksen er det også muligt at få opskriften på det perfekte liv. Man skal bare erkende, at det perfekte liv er med fejl - ikke uden. Og det er jo sådan, livet er. Vi laver da alle fejl i ny og næ - gør vi ikke? Ok - så lad os bruge dem til noget innovativt og kreativt og dermed gøre livet mere perfekt. Uden så meget stress og dårlig trivsel. Opskriften byder denne bog på.
Denne bog er en subjektiv fremstilling. Ligesom et essay. Af to grunde.
For det første bygger bogen på, at vi er subjektive. Det er menneskesynet, så det gælder også for mig som forfatter. Og dernæst har jeg ikke noget andet at sammenligne bogens indhold med. Den byder på noget helt nyt, hvorfor den må være subjektiv. Jeg prøver så at argumenter så godt, jeg kan.
Her en beskrivelse af bogen indhold:
Begreberne brand og branding defineres først. De udgør grundlæggende Brandwold.
Herefter kommer et tilbageblik over, hvor Brandworld kommer fra. Her følges nogle spor som videnskaben, medierne og marketing. Det handler også om overgangen fra industrisamfundet til det internetbaserede kommunikationssamfund.
Der er en liste med typer af forskellige brands. Bl.a. personer, produkter, begivenheder og oplevelser. Og så noget nyt kaldet 0-brands.
Der præsenteres et helt nyt paradigme for Brandworld. Der er 12 grundelementer i det paradigme.
Bl.a. det hele menneske, det komplekse værdibegreb, virkelighedens realitetsniveau, forbrugsprocessens kulturelle autopoiesis, divergente processer og begrebskunst som metode for kreativitet og innovation.
Ved overgangen fra industrisamfund til kommunikationssamfund er vi gået fra markedsøkonomi af 1. orden til markedsøkonomi af 2. orden. Hvad det handler om, har sit eget kapitel i bogen.
Så er der et længere kapitel om, hvordan man kan udvikle et brand og få skabt positiv vækst for det. Der er en matematisk del til at håndtere det økonomiske og en hermeneutisk del til at håndtere kommunikationen ved branding. Her præsenteres et nyt reklamebegreb – det udvidede reklamebegreb. De to dele kobles herefter sammen, så de udgør en kompleks helhed.
Der er også et kapitel om analyser af komplekse brands. Hvordan kan et analysedesign laves og hvordan fremstilles resultatet? Her byder bogen på et nyt begreb kaldet ”en van Gogh” af brandingen.
Herefter slår bogen ind på det mere subjektive og individuelle. Konceptet ”Det personlige regnskab” er centralt her. Der er tale om et hermeneutisk koncept med fortolkning på programmet, hvor formålet er, man kan lære sig selv bedre at kende. Dette er meget centralt for bogen som helhed.
Nu kommer opskriften for det perfekte liv på banen. Hele modellen i de forrige kapitler og det personlige regnskab bruges her til at præsenterer opskriften. Udgangspunktet er, at alle er perfekte i stedet for at ingen er. Der er blevet vendt rundt. Det hænger sammen med menneskesynet – det hele me
Det kalder på en helt ny forståelse og et nyt paradigme, for det er det hele mennesker, der nu kan træde frem på internettets store scene. Hvordan det kan ske, har denne bog et konkret bud på. Vi kommer ind i Brandworld, der hvor de mange brands lever, og hvor branding foregår. Her gælder et helt nyt paradigme med et helt nyt værdibegreb - oppe på det komplekse niveau. Så der skal ikke bare tænkes ud af boksen, man skal helt ud af boksen og bygge noget nyt op.
Hvem vil være med til det? Bare kom - alle er velkomne.
Godt ude af boksen er det også muligt at få opskriften på det perfekte liv. Man skal bare erkende, at det perfekte liv er med fejl - ikke uden. Og det er jo sådan, livet er. Vi laver da alle fejl i ny og næ - gør vi ikke? Ok - så lad os bruge dem til noget innovativt og kreativt og dermed gøre livet mere perfekt. Uden så meget stress og dårlig trivsel. Opskriften byder denne bog på.
Denne bog er en subjektiv fremstilling. Ligesom et essay. Af to grunde.
For det første bygger bogen på, at vi er subjektive. Det er menneskesynet, så det gælder også for mig som forfatter. Og dernæst har jeg ikke noget andet at sammenligne bogens indhold med. Den byder på noget helt nyt, hvorfor den må være subjektiv. Jeg prøver så at argumenter så godt, jeg kan.
Her en beskrivelse af bogen indhold:
Begreberne brand og branding defineres først. De udgør grundlæggende Brandwold.
Herefter kommer et tilbageblik over, hvor Brandworld kommer fra. Her følges nogle spor som videnskaben, medierne og marketing. Det handler også om overgangen fra industrisamfundet til det internetbaserede kommunikationssamfund.
Der er en liste med typer af forskellige brands. Bl.a. personer, produkter, begivenheder og oplevelser. Og så noget nyt kaldet 0-brands.
Der præsenteres et helt nyt paradigme for Brandworld. Der er 12 grundelementer i det paradigme.
Bl.a. det hele menneske, det komplekse værdibegreb, virkelighedens realitetsniveau, forbrugsprocessens kulturelle autopoiesis, divergente processer og begrebskunst som metode for kreativitet og innovation.
Ved overgangen fra industrisamfund til kommunikationssamfund er vi gået fra markedsøkonomi af 1. orden til markedsøkonomi af 2. orden. Hvad det handler om, har sit eget kapitel i bogen.
Så er der et længere kapitel om, hvordan man kan udvikle et brand og få skabt positiv vækst for det. Der er en matematisk del til at håndtere det økonomiske og en hermeneutisk del til at håndtere kommunikationen ved branding. Her præsenteres et nyt reklamebegreb – det udvidede reklamebegreb. De to dele kobles herefter sammen, så de udgør en kompleks helhed.
Der er også et kapitel om analyser af komplekse brands. Hvordan kan et analysedesign laves og hvordan fremstilles resultatet? Her byder bogen på et nyt begreb kaldet ”en van Gogh” af brandingen.
Herefter slår bogen ind på det mere subjektive og individuelle. Konceptet ”Det personlige regnskab” er centralt her. Der er tale om et hermeneutisk koncept med fortolkning på programmet, hvor formålet er, man kan lære sig selv bedre at kende. Dette er meget centralt for bogen som helhed.
Nu kommer opskriften for det perfekte liv på banen. Hele modellen i de forrige kapitler og det personlige regnskab bruges her til at præsenterer opskriften. Udgangspunktet er, at alle er perfekte i stedet for at ingen er. Der er blevet vendt rundt. Det hænger sammen med menneskesynet – det hele me
Forfatter | René Vitting |
---|---|
Forlag | Saxo Publish |
Indbinding | Paperback |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. jun. 2016 |
Sideantal | 140 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 5. jun. 2016 |
Oplag | 0 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788740920291 |
ISBN-10 | 0 |
EAN | 9788740920291 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |