CSR

Af: Anne K. Roepstorff
297,50 kr
500
ISBN
9788741253497
Virksomheders sociale ansvar (CSR, Corporate Social Responsibility) handler om relationen mellem virksomheder og det omliggende samfund. I en global verden skal virksomhederne i højere grad stå til regnskab for, hvordan de handler og driver virksomhed, og de skal arbejde med mennesker og organisationer i miljøer med andre arbejdsformer og vilkår. Det er ikke bare blevet nemmere at handle på tværs af grænser; informationer om virksomhedernes arbejde rejser også hurtigere og nemmere til medier, kunder, interessenter og aktivister. Bogen går tæt på CSR, både som begreb og praksis og det undersøges, hvordan CSR forstås i forskellige miljøer og på forskellige tider.Gennem interviews, feltarbejde og arkivstudier kommer vi tæt på virksomhedernes CRS-arbejde. Vi følger også, hvordan begrebet CRS i en dansk og international kontekst har fået ny mening og betydning, og det diskuteres, om CRS er et nyt koncept eller "gammel vin på nye flasker". Bogen henvender sig til virksomhedsledere og -konsulenter samt til undervisere, studerende og forskere inden for organisation og virksomhedsledelse. "Sjældent er CRS blevet så præcist koblet til de sociale sammenhænge, hvor det dukker op og får konsekvens. Roepstorff er med denne bog kommet med et betydningsfuldt bidrag til forståelsen af CSR som en praksis ikke isoleret fra andre sociale strukturer, men filtret ind i dem" (Mette Morsing, professor og leder af Center for Corporate Social Responsibility, CBS)  "Bogen bidrager overbevisende til CSR, samfundsvidenskab, ledelsesteori og etnologi/kulturvidenskab på flere måder- For det første bidrager den til samfundsvidenskab og ledelsesteori ved at opløse dikotomien mellem økonomi og etik. For det andet demonstrerer den på enestående vis, hvordan etnologi kan bidrage med vigtige vinkler i forståelse for og forklaring på nutidige fænomener såsom CSR i arbejds- og virksomhedsliv." (Christer Eld, leder af Institutionen for Service Management, Lund Universitet) ANNE K. ROEPSTORFF er adjunkt på Center for Corporate Social Responsibility, Copenhagen Business School. Hun er cand.mag. i etnologi og kommunikation fra Københavns Universitet, og ph.d. fra Institut for Ledelse, Politik & Filosofi, CBS og Socialforskningsinstituttet. Hun har forsket i CSR siden 2000 og fungerer som CSR-konsulent for både private og offentlige organisationer.  
Specifikationer
Undertitel Virksomheders sociale ansvar som begreb og praksis
Forfatter Anne K. Roepstorff
Forlag HansReitzels
Indbinding Hæftet
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 6. jan. 2010
Sideantal 384
Bredde 157
Højde 230
Dybde 26
Vægt 563
Første udgave 2010
Oplagsdato 6. jan. 2010
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741253497
ISBN-10 8741253497
EAN 9788741253497
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.