Dansk Markedsret

Af: Bent Ole Gram Mortensen & Michael Steinicke
750,00 kr
554
ISBN
9788757433234
Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven.

Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk.

Siden udgivelsen af 3. udgaven i 2011 er bl.a. konkurrencelovens regler om sanktioner for overtrædelse af lovens forbud blevet skærpet, både i forhold til bødernes størrelser og ved introduktionen af fængselsstraf ved grovere kartelovertrædelser. Derudover er der også nye regler i forhold til anmeldelser og offentlighed ved behandling af konkurrencesager.

Indholdsoversigt
Forord 
Dansk markedsret – Generelt om fremstillingen  

DEL I: KONKURRENCERET 
Kapitel 1. Dansk konkurrenceret generelt 
Kapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftaler 
Kapitel 3. Misbrug af dominerende stilling 
Kapitel 4. Fusionskontrol 
Kapitel 5. Offentlig støtte 
Kapitel 6. Håndhævelse   

DEL II: MARKEDSFØRINGSRET 
Kapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering af markedsføring 
Kapitel 8. Dansk markedsføringslovgivning 
Kapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelser 
Kapitel 10. Særlige emner 
Kapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelser 
Bilag
Litteratur og retsakter 
Doms- og afgørelsesregister 
Stikordsregister
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.