Det ny Danfoss
348,75 kr
På lager
ISBN
9788702168402
Niels B. Christiansen blev udnævnt til leder af Danfoss med 23.000 medarbejdere blot to uger før, finanskrisen brød ud i 2008. Krisen ramte virksomheden hårdt og gjorde det nødvendigt at fyre flere tusinde medarbejdere. Trods krisen lykkedes det at lægge en ny og langsigtet strategi, der har vakt international opmærksomhed, og Danfoss har siden præsteret en større værdiskabelse end konkurrenter som mastodonterne tyske Siemens, amerikanske Emerson Electric og svensk-schweiziske ABB.
Erhvervsjournalist og forfatter Niels Lunde fortæller om, hvordan Danfoss fra 2008 arbejdede intensivt med deres strategi for at komme på fode igen. For første gang har en af landets største virksomheder givet en forfatter fri adgang til interne dokumenter fra sin strategiproces. Læseren får et enestående indblik i, hvordan en moderne topchef leder sin virksomhed. Læs om Niels B. Christiansens strategiske overvejelser, om hans fremgangsmåder og værktøjer og om, hvad andre ledere og virksomheder kan lære af Danfoss.
Undertitel | sådan forvandlede Niels B. Christiansen landets største industrivirksomhed |
---|---|
Forfatter | Niels Lunde |
Forlag | Gyldendal Business |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Forretningsstrategier, Ledelse og beslutningstagning, Specifikke selskabers historie / erhvervshistorie |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 29. okt. 2015 |
Sideantal | 364 |
Bredde | 179 |
Højde | 254 |
Dybde | 28 |
Vægt | 874 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 11. jan. 2016 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702168402 |
ISBN-10 | 8702168402 |
EAN | 9788702168402 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Søren Damstedt |
Illustreret i farver/sh | Nej |