Det ved vi om udviklingsarbejde og innovationsprocesser
Af: Anne-Karin Sunnevåg, Pia Guttorm Andersen
222,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788772815145
Det ved vi om Udviklingsarbejde og innovationsprocesser
I denne publikation viser forfatterne gennem forskningsbaseret viden, hvordan skoler bedst muligt kan initiere og implementere skoleudvikling samt gøre denne og de tilknyttede innovationsprocesser til en del af dagligdagen.
De viser blandt andet, hvordan en tydelig og støttende ledelse gennem legitimering og prioritering af processerne gennem sit arbejde både bør og skal holde fokus, efterspørge resultater og løbende følge op på arbejdet.
Publikationen er målrettet de aktører på skolen, som arbejder med at administrere og organisere forandringsprocesserne - herunder skolens ledelse, ansatte i vejlederfunktioner samt LP-tovholdere.
LP-serien: Det ved vi om
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.
I denne publikation viser forfatterne gennem forskningsbaseret viden, hvordan skoler bedst muligt kan initiere og implementere skoleudvikling samt gøre denne og de tilknyttede innovationsprocesser til en del af dagligdagen.
De viser blandt andet, hvordan en tydelig og støttende ledelse gennem legitimering og prioritering af processerne gennem sit arbejde både bør og skal holde fokus, efterspørge resultater og løbende følge op på arbejdet.
Publikationen er målrettet de aktører på skolen, som arbejder med at administrere og organisere forandringsprocesserne - herunder skolens ledelse, ansatte i vejlederfunktioner samt LP-tovholdere.
LP-serien: Det ved vi om
LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog.
Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen.
Forfatter | Anne-Karin Sunnevåg, Pia Guttorm Andersen |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 31. jul. 2010 |
Sideantal | 49 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 31. jul. 2010 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | LP-serien |
ISBN-13 | 9788772815145 |
ISBN-10 | 8772815140 |
EAN | 9788772815145 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Ea Tryggvason Bay |
Illustreret i farver/sh | Nej |
BoghandelensVaregruppe | Skole- og lærebøger, div. | ![]() |
---|---|---|
EkspeditionsID | 1427 | ![]() |
Varetype | 1 | |
Materialekode | Papir-bog | |
EANBeregnet | 9788772815145 | ![]() |
ISBN | 978-87-7281-514-5 | |
BOPISBN13 | 9788772815145 | |
Bogklubbog | ikke bogklubbog/vare. | |
Subskriptionsbog | ikke subskriptionsbog | |
Er varen til videresalg | Yes | ![]() |
Titel | Det ved vi om udviklingsarbejde og innovationsprocesser | ![]() |
Varetekst | Det ved vi om udviklingsarbejde og innovationspro; LP-serien | ![]() |
Varetekst_Låst | Nej / ikke låst | |
Serietitel | LP-serien | ![]() |
Titel_Del_Hovedtitel | Det ved vi om udviklingsarbejde og innovationsprocesser | |
Varianttitel | Udviklingsarbejde og innovationsprocesser | |
BookScan-Titel | Udviklingsarbejde og innovationsprocesser; LP-serien¤Det ved vi om | |
Ombyttes | No | |
Kan returneres | No | |
Kædetitel | False | |
Emneord | udviklingsarbejde¤forsøgsprojekter¤LP-modellen¤folkeskolen¤for pædagoger¤for lærere¤for skoleledere | |
DBCIndholdsbeskrivelse | Forfatterne viser hvordan skoler bedst muligt kan initiere og implementere skoleudvikling samt gøre denne og de tilknyttede innovationsprocesser til en del af dagligdagen | |
Forlagstekst | Det ved vi om Udviklingsarbejde og innovationsprocesser I denne publikation viser forfatterne gennem forskningsbaseret viden, hvordan skoler bedst muligt kan initiere og implementere skoleudvikling samt gøre denne og de tilknyttede innovationsprocesser til en del af dagligdagen. De viser blandt andet, hvordan en tydelig og støttende ledelse gennem legitimering og prioritering af processerne gennem sit arbejde både bør og skal holde fokus, efterspørge resultater og løbende følge op på arbejdet. Publikationen er målrettet de aktører på skolen, som arbejder med at administrere og organisere forandringsprocesserne - herunder skolens ledelse, ansatte i vejlederfunktioner samt LP-tovholdere. LP-serien: Det ved vi om LP-modellen - Læringsmiljø og Pædagogisk analyse - er en pædagogisk analysemodel baseret på systemteori og forståelse af læringsmiljøets betydning for elevernes personlige, sociale og faglige udvikling. LP-serien består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om og redskaber til at håndtere aktuelle udfordringer i skolens arbejde med læringsmiljøet og LP-modellen. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Publikationerne er oplagte til at understøtte LP-gruppernes arbejde og dialog. Serien er redigeret af Ole Hansen og Thomas Nordahl. Ole Hansen er projektchef på University College Nordjylland, hvor han er ansvarlig for implementeringen af LP-modellen i Danmark. Thomas Nordahl er professor i pædagogik ved Høgskolen i Hedmark og arkitekten bag LP-modellen. | ![]() |
Anden information | Oversat fra norsk¤Med litteraturhenvisninger | |
ForlagsNavn | Dafolo | ![]() |
Note om udgavens oplag | 1. oplag. 2010 | |
Medforfatter | Anne-Karin Sunnevåg, Pia Guttorm Andersen | ![]() |
Illustrator | Rina Dahlerup | |
Oversætter | Ea Tryggvason Bay | |
Redaktion | Ole Hansen, Thomas Nordahl | |
Indbindingsform | 11 | ![]() |
Sider | 49 | |
Illustrationsangivelser | ill. | ![]() |
LandId | 131 | |
Billede | jpg | ![]() |
Sidste ændring for billede | 2010-08-31 00:00:00 | |
Bestillingsnummer | 6243 | ![]() |
Decimalklasse | 37.33 | |
ThemaKode | JNK | |
ThemaDBC | DBC | |
Hovedfaust | 2 837 158 6 | |
FørsteUdgivÅr | 2010 | |
Oplag | 1 | ![]() |
Udgave | 1 | |
ÅrForSenesteOplag | 2010 | ![]() |
ÅrForUdgave | 2010 | ![]() |
OrdreoptagelseDato | 2013-05-31 | ![]() |
Udgivelsesdato | 2010-07-31 | ![]() |
Udgivelsesland | dk | |
Hovedsprog | dan | |
SprogOriginaludgaven | nor | |
Materialet sprog | dan | |
Oprettet | 2010-09-01 | |
DagForSenesteÆndring | 2015-07-02 | |
OpdateringsDatoHovedpost | 20100906181148 | |
OprettelsesDatoHovedpost | 20100804 | |
Forlagets hjemsted | Frederikshavn | ![]() |
År (fra DBC) | 2010 | |
Ophavsangivelse | Anne-Karin Sunnevåg, Pia Guttorm Andersen | |
Personnavn | Anne-Karin Sunnevåg, Pia Guttorm Andersen | |
Post status | Ny post | |
Post Type | Enkeltstående post | |
Sidetal bemærkninger | 49 sider | |
Indholdets form | å¤y | |
Festskrift | ikke festskrift | |
Stor skrift | almindelig skriftstørrelse | |
Bibliografisk kategori | monografi | |
Udgivelsesstatus | Førsteudgave | |
Katalogiseringsniveau | Katalogisering, selvsyn | |
Generel materialebetegnelse | tekst - tekst | |
Specifik materialebetegnelse | xx | |
Mellemoriginalens sprog | und | |
SprogIResumeer | und | |
Sprog_I_Undertekster | und | |
Ugefortegnelse | DBF201036¤BKM201036 | |
Udgivelsesår | 2010 |
Bøger i samme varegruppe: