En lærer bliver til

Af: Henrik Fischer
250,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget
ISBN
9788741252186
Det skal give mening for børn at gå i skole. Det skal kunne betale sig at stå tidligt op 200 dage om året i ni år. Børn har krav på i skolen at møde professionelle voksne, der vil og kan noget med undervisning, læring og udvikling.   Et centralt element i uddannelsen af de kommende lærere er praktikken, der kan betragtes som den røde tråd i uddannelsen. Det er i praktikperioderne, de studerende møder skolens virkelighed, og her, de får lejlighed til at afprøve og udfordre de kompetencer, de har erhvervet sig i de øvrige fag på læreruddannelsen. Endelig er det i forberedelsen til praktikken og efterbehandlingen af praktikkens erfaringer, de får mulighed for at reflektere over forholdet mellem teori og praksis i lærerarbejdet og lægge grundstenen til deres egen lærerpersonlighed.   En lærer bliver til – i mødet med praksis handler om praktik og praksistilknytning og om, hvordan man kan uddanne professionelle lærere, der har lyst til, mod på og er parate til at møde børns og unges behov og forventninger. Bogen henvender sig til læreruddannelsens tre hovedaktører, dvs. de lærerstuderende, lærere, der underviser børn, og lærere på læreruddannelsesinstitutionerne. Samarbejdet mellem de tre parter skal gå op i en højere enhed, og ingen af dem kan undværes i udviklingen af den ”gode nok” lærer.   Henrik Fischer, lektor og cand.pæd.psych., er underviser og praktikleder på Læreruddannelsen Zahle, Professionshøjskolen UCC.  
Specifikationer
Undertitel - i mødet med praksis
Forfatter Henrik Fischer
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 17. sep. 2009
Sideantal 197
Bredde 140
Højde 221
Dybde 15
Vægt 265
Første udgave 2009
Oplagsdato 17. sep. 2009
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788741252186
ISBN-10 8741252186
EAN 9788741252186
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.