Evaluering og test i læsning
227,50 kr
Udsolgt
ISBN
9788772813714
Evaluering og test i læsning. Faglighed, test og evalueringskultur
Evaluering og test i læsning- En bog i serien Faglighed, test og evalueringskultur.
Evaluering og test i læsning henvender sig til danskundervisere i folkeskolen og til lærerstuderende med dansk som linjefag. Bogen fokuserer på intern evaluering i læsning og har som ambition, at fokus rettes mod en evalueringspraksis, der kan give elever og lærere indsigt i egen læring, også i læsning.
Bogens fem artikler er struktureret efter de klassetrin, hvor der er fastsat nationale test i dansk læsning, dvs. 2., 4., 6. og 8. klassetrin. Artiklerne fokuserer bl.a. på it som hjælpemiddel i læseundervisning og på de mange forskellige evalueringsformer, der kan kvalificere læseprocessen, ligesom der redegøres for den historiske udvikling i læseevalueringstraditionen. Der er lagt vægt på at beskrive ikke alene test, men også andre evalueringsformer, så der er basis for en mere nuanceret forståelse af begrebet intern evaluering i læsning.
Forfatterne har alle en baggrund i undervisningspraksis i folkeskolen eller på lærerseminarierne: Lise Bregnhøj, Bodil Christensen, Marie Louise Christiansen, Kristina Kragelund, Trine Lundgaard, Helle Frost Sørensen og Mathilde Rygaard Sørensen.
Faglighed, test og evalueringskultur:
Serien, der er resultatet af et samarbejde med CEPRA, nationalt videnCenter for Evaluering i praksis ved CVU Nordjylland, har til formål at give inspiration til at integrere den interne evaluering i undervisningen, så elevernes læring optimeres. Bøgerne i serien er udarbejdet med baggrund i indførelsen af folkeskolens nye nationale obligatoriske test i læsning, matematik, fysik/kemi, engelsk, biologi, geografi og dansk som andet sprog.
Evaluering og test i læsning- En bog i serien Faglighed, test og evalueringskultur.
Evaluering og test i læsning henvender sig til danskundervisere i folkeskolen og til lærerstuderende med dansk som linjefag. Bogen fokuserer på intern evaluering i læsning og har som ambition, at fokus rettes mod en evalueringspraksis, der kan give elever og lærere indsigt i egen læring, også i læsning.
Bogens fem artikler er struktureret efter de klassetrin, hvor der er fastsat nationale test i dansk læsning, dvs. 2., 4., 6. og 8. klassetrin. Artiklerne fokuserer bl.a. på it som hjælpemiddel i læseundervisning og på de mange forskellige evalueringsformer, der kan kvalificere læseprocessen, ligesom der redegøres for den historiske udvikling i læseevalueringstraditionen. Der er lagt vægt på at beskrive ikke alene test, men også andre evalueringsformer, så der er basis for en mere nuanceret forståelse af begrebet intern evaluering i læsning.
Forfatterne har alle en baggrund i undervisningspraksis i folkeskolen eller på lærerseminarierne: Lise Bregnhøj, Bodil Christensen, Marie Louise Christiansen, Kristina Kragelund, Trine Lundgaard, Helle Frost Sørensen og Mathilde Rygaard Sørensen.
Faglighed, test og evalueringskultur:
Serien, der er resultatet af et samarbejde med CEPRA, nationalt videnCenter for Evaluering i praksis ved CVU Nordjylland, har til formål at give inspiration til at integrere den interne evaluering i undervisningen, så elevernes læring optimeres. Bøgerne i serien er udarbejdet med baggrund i indførelsen af folkeskolens nye nationale obligatoriske test i læsning, matematik, fysik/kemi, engelsk, biologi, geografi og dansk som andet sprog.
Forlag | Dafolo |
---|---|
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 31. dec. 2008 |
Sideantal | 88 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Faglighed, test og evalueringskultur |
ISBN-13 | 9788772813714 |
ISBN-10 | 8772813717 |
EAN | 9788772813714 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |