Følelsesfabrikken

Af: Jacob M. Lund
455,00 kr
555
ISBN
9788776640668
Midt mellem kreativitet og forretning dukker begrebet oplevelsesøkonomi op.

At Danmark ikke længere kan leve af traditionel produktion er tydeligt for enhver. Gamle industrivirksomheder må dreje nøglen om eller flytte deres produktion til udlandet. De danske virksomheder skal mere end nogensinde satse på innovation, kreativitet og oplevelser frem for på fysiske varer, hvis de skal overleve. Og kravene til medarbejdernes kreativitet og evner til at lede kreative processer vokser dag for dag.

Men hvordan ser mulighederne ud for de danske virksomheder? Har vi de kompetencer, der skal til for at blive medspillere på det kreative hold?

Følelsesfabrikken er den første bog om oplevelsesøkonomi på dansk. Bogens formål er få virksomhedernes øjne op for de utrolige muligheder, der ligger i oplevelsesøkonomien. Krydret med cases giver forfatterne et overblik over et komplekst landskab og viser vej igennem områder som forretningsprocesser, ledelse, eksport, megatrends og byudvikling og lægger op til diskussion om perspektiverne i oplevelsesøkonomien herhjemme.

Bogen sætter fokus på konkrete ledelsesmetoder og -udfordringer ved at tage fat på spørgsmål som:

- Hvordan kan man øge kreativiteten hos medarbejderne i skal slettes ikke-kreative virksomheder, der ikke har deres virke inden for oplevelsesindustrien? - Hvordan kan en virksomhed integrere designere og skabe oplevelsesprodukter? - Hvordan kan folk med kreative uddannelser, såsom designere og reklame- og filmfolk, hjælpe virksomheder med at planlægge kreative processer?

Bogens cases kommer bl.a. fra: IC Companys, DR, Randers Regnskov, Restaurant 1.th. og Hotel Skt. Petri
Specifikationer
Undertitel Oplevelsesøkonomi på dansk
Forfatter Jacob M. Lund
Forlag Børsen
Indbinding Indbundet
Thema koder Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Management
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 28. jul. 2005
Sideantal 240
Bredde 167
Højde 243
Dybde 0
Vægt 620
Første udgave 2005
Oplagsdato 18. okt. 2005
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788776640668
ISBN-10 8776640663
EAN 9788776640668
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.