Forskning i mediepolitik - mediepolitisk forskning

68,75 kr
500
ISBN
9788773949016
Siden bruddet på Danmarks Radios monopol i 1980erne og parallelt med det ekspanderende mediemarked er den offentlige debat om massemediernes rolle rykket længere op på mediernes egen dagsorden. Debatten har især kredset om mediers rolle i kultur- og samfundslivet. Hvor høj grad af politisk styring er ønskelig, eller hvor meget skal overlades til markedskræfternes frie spil?
I anledning af at professor Frands Mortensen, en af landets mest fremtrædende forskere inden for det mediepolitiske område, fyldte 60 år, arrangerede kollegerne et symposium med bogens titel. Nogle af bidragene herfra er samlet i denne udgivelse.Bidragene spænder vidt rent emnemæssigt: regulering af public service medierne; de globale vilkår for informations- og ytringsfrihed; mediernes ejerforhold og konsekvenserne for et pluralistisk mediebillede.
Blandt bidragyderne er professor Trine Syvertsen, direktør Erik Nordahl Svendsen, mediekonsulent Preben Sepstrup - samt naturligvis Frands Mortensen selv.
Specifikationer
Forlag Modtryk
Indbinding Hæftet
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 25. okt. 2004
Sideantal 150
Bredde 145
Højde 220
Dybde 15
Vægt 268
Første udgave 2004
Oplagsdato 25. okt. 2004
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788773949016
ISBN-10 8773949019
EAN 9788773949016
Sprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.