Jeg må være den dummeste i klassen

Af: Sine Penthin Grumløse, Lise Aagaard Kaas og Mathias Sune Berg
75,00 kr
På lager
ISBN
9788759335222
Lærer børn mest, når de er klar over, hvad de har lært, eller hvordan de har lært det? Og opfører børn sig bedst, hvis de er blevet bedt om at reflektere over, hvordan de har det med sig selv og hinanden? ’Ja’, ’måske’, ’i nogle tilfælde’ og ’næppe’. Så forskellige svar kan man møde blandt skolens børn og lærere. 

Faktum er, at selvevaluering er i skolerne på alle mulige måder. Der evalueres mål, trivsel, humør, kundskaber, læringsstrategier, standpunkter, personligheder og børnefællesskaber. Nogle gange er brugen af selvevaluering lærerfagligt begrundet. Andre gange bestemt af udefrakommende krav. Nogle gange fungerer selvevalueringen godt, men ofte er der nogle utilsigtede konsekvenser forbundet med den. 

I denne bog ser forfatterne nærmere på, hvordan selvevalueringspraksisser udspiller sig i folkeskolen i dag, og de diskuterer, hvad det vil sige at agere klogt i selvevalueringsjunglen.
Specifikationer
Undertitel Når skolens børn evaluerer sig selv
Forfatter Sine Penthin Grumløse, Lise Aagaard Kaas og Mathias Sune Berg
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Thema koder Læreruddannelse
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 26. nov. 2020
Sideantal 200
Bredde 173
Højde 242
Dybde 14
Vægt 436
Første udgave 0
Oplagsdato 26. nov. 2020
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 875933522X
EAN 9788759335222
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.