KonteXt 4. klasse Kernebog
183,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788725001250
Kernebogen indeholder 10-14 faglige kapitler inden for hovedområderne Tal og størrelser, Former og dimensioner, Data og chance samt Mønstre og sammenhænge. Hvert kapitel er opbygget efter ´læringshjulet´, som indeholder fem faser:
Førtanken: Første side bruges til kortlægning af elevernes egne forestillinger om de faglige begreber. Gennem fotografierne, de ledende spørgsmål fra lærervejledningen og fællesaktiviteterne skabes der en faglig fokusering, inden man går i gang.
Konteksten: De matematiske kernebegreber præsenteres og bearbejdes i en kendt kontekst - gennem to-tre historier fra hverdagen. Historierne bliver fremstillet, så der både er fokus på matematikken og den virkelige verden. Alt er holdt i dagligdagssprog og med guidede spørgsmål, som skaber den første matematiske forståelse hos eleverne. Denne del afsluttes med en ´Viden om-side´, hvor de undersøgte begreber beskrives og matematiseres.
Konkrete aktiviteter: Eleverne får lejlighed til at få matematikken ´mellem hænderne´. Dette nedtones i de ældste klasser og indgår i højere grad i fordybelseshæftet. Der inddrages konkrete materialer som sømbræt, centicubes, papir til papirflyvere m.m.
Breddeopgaverne: Her får eleverne lejlighed til at træne og automatisere deres viden og kunnen på et bredt udvalg af opgaver.
Eftertanken: Her skal eleverne besvare en række spørgsmål, som giver mulighed for at vurdere elevernes tilegnelse af stoffet. Der lægges endvidere op til, at eleverne selv formulerer sin viden i et ´skriv selv-hæfte´.
Førtanken: Første side bruges til kortlægning af elevernes egne forestillinger om de faglige begreber. Gennem fotografierne, de ledende spørgsmål fra lærervejledningen og fællesaktiviteterne skabes der en faglig fokusering, inden man går i gang.
Konteksten: De matematiske kernebegreber præsenteres og bearbejdes i en kendt kontekst - gennem to-tre historier fra hverdagen. Historierne bliver fremstillet, så der både er fokus på matematikken og den virkelige verden. Alt er holdt i dagligdagssprog og med guidede spørgsmål, som skaber den første matematiske forståelse hos eleverne. Denne del afsluttes med en ´Viden om-side´, hvor de undersøgte begreber beskrives og matematiseres.
Konkrete aktiviteter: Eleverne får lejlighed til at få matematikken ´mellem hænderne´. Dette nedtones i de ældste klasser og indgår i højere grad i fordybelseshæftet. Der inddrages konkrete materialer som sømbræt, centicubes, papir til papirflyvere m.m.
Breddeopgaverne: Her får eleverne lejlighed til at træne og automatisere deres viden og kunnen på et bredt udvalg af opgaver.
Eftertanken: Her skal eleverne besvare en række spørgsmål, som giver mulighed for at vurdere elevernes tilegnelse af stoffet. Der lægges endvidere op til, at eleverne selv formulerer sin viden i et ´skriv selv-hæfte´.
| Forfatter | Michael Wahl Andersen, Peter Weng, Rikke Saron Pedersen, Michael Poulsen m.fl. |
|---|---|
| Forlag | L&R Uddannelse |
| Indbinding | Ukendt |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 1. jan. 2005 |
| Sideantal | 156 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 0 |
| Oplagsdato | 1. jan. 2005 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788725001250 |
| ISBN-10 | 8725001256 |
| EAN | 9788725001250 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |

