Læreruddannelsens didaktik

Af: .
288,75 kr
På lager
ISBN
9788779553897
I foråret 2006 vedtog Folketinget en ny læreruddannelseslov, der blandt andet betyder færre og større linjefag, en styrkelse af naturfag, dansk og matematik, en styrkelse af samspillet mellem de pædagogiske fag og linjefagene, og at visse temaer vægtes i fagenes indholdsbeskrivelser. En ny læreruddannelse har aktualiseret en samlet fremstilling af læreruddannelsens fagrække ud fra fagenes egen didaktik. Samtidig fortsætter professionaliseringstendensen fra de sidste to læreruddannelseslove. Lærerne skal undervise i deres linjefag, og de skal kunne integrere uddannelsens fagforståelse med skolefaget og med det, de har lært gennem praktikken.

Der er ikke tidligere skrevet en didaktik, der tager udgangspunkt i læreruddannelsens fag og i den kendsgerning, at læreruddannelsen er en professionsuddannelse, der primært uddanner lærere til undervisning i grundskolen. Didaktik - læren om undervisning - er tydeligere end før knyttet til fag både i og uden for læreruddannelsen. Didaktikken muliggør et helhedssyn på uddannelse og profession. Det er dette helhedssyn, som antologiens to bind søger at fremstille. Den er skrevet af specialister i fagenes didaktik og henvender sig til lærerstuderende på landets seminarier samt til underviserne i uddannelsen.
Specifikationer
Forfatter .
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Læreruddannelse
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 12. mar. 2007
Sideantal 279
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2007
Oplagsdato 12. mar. 2007
Oplag 1
Udgave 1
Serie Didaktiske bidrag
ISBN-13 9788779553897
ISBN-10 8779553893
EAN 9788779553897
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter null
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.