Læringsdesign
Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?
Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.
Fokus er især på:
- Læring som kommunikation.
- At transformere information til viden.
- Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.
- Praksis for evaluering og bedømmelse.
Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.
Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet.
Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.
| Undertitel | – et multimodalt perspektiv |
|---|---|
| Forfatter | Staffan Selander & Gunther Kress |
| Forlag | Frydenlund |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 20. apr. 2012 |
| Sideantal | 0 |
| Bredde | 154 |
| Højde | 220 |
| Dybde | 10 |
| Vægt | 235 |
| Første udgave | 2012 |
| Oplagsdato | 22. maj 2015 |
| Oplag | 2 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788771180121 |
| ISBN-10 | 8771180125 |
| EAN | 9788771180121 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | swe |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





