Læselyst og læring
200,00 kr
På lager
ISBN
9788777066429
Det har aldrig været vigtigere end nu at være opmærksomme på børns læselyst, for når de har lært at læse, holder de op med at læse - i hvert fald bøger. Men det forunderlige er, at de fleste børn faktisk har masser af læselyst - bare det kan foregå i andre medier end bogen.
Denne bog sætter fokus på læselyst, og hvorfor den er af så stor betydning for børns læring. Kan vi finde en balance mellem barnets verden og interesser og samtidig medtænke og sikre de dannelsesidealer, skolen bygger på? Hvis det lykkes, vil børnene både udvikle deres læseevner, opleve læseglæde og blive klogere på sig selv og verden.
Forfatterne giver en række bud på, hvordan vi som lærere, sammen med vores elever, kan arbejde hen imod målet at skabe, fremme og bevare læselysten.
Kapitlerne er præsenteret i en rækkefølge, hvor de tematisk hører sammen og kan gå i dialog med hinanden. Først sættes der fokus på vigtigheden af at blive en motiveret læser. Herefter sættes formidlingens rolle i spil. De sidste kapitler koncentrerer sig om litteraturen som kilde til læselyst.
Denne bog sætter fokus på læselyst, og hvorfor den er af så stor betydning for børns læring. Kan vi finde en balance mellem barnets verden og interesser og samtidig medtænke og sikre de dannelsesidealer, skolen bygger på? Hvis det lykkes, vil børnene både udvikle deres læseevner, opleve læseglæde og blive klogere på sig selv og verden.
Forfatterne giver en række bud på, hvordan vi som lærere, sammen med vores elever, kan arbejde hen imod målet at skabe, fremme og bevare læselysten.
Kapitlerne er præsenteret i en rækkefølge, hvor de tematisk hører sammen og kan gå i dialog med hinanden. Først sættes der fokus på vigtigheden af at blive en motiveret læser. Herefter sættes formidlingens rolle i spil. De sidste kapitler koncentrerer sig om litteraturen som kilde til læselyst.
Forfatter | Sigrid Madsbjerg (red.), Henriette Romme Lund (red.), Bo Steffensen, Øistein Anmarkrud, Ivar Bråten, Lene Herholdt, Anne E. Cunningham, Jorun Smemo, Jen Raahauge, Frederikke Winther, Trine May, Cecilie Eken, Jeppe Bundsgaard, Lisbet Kühn, Sofia Esmann, Si |
---|---|
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Kognitiv psykologi, Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. aug. 2010 |
Sideantal | 199 |
Bredde | 172 |
Højde | 239 |
Dybde | 10 |
Vægt | 432 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 17. feb. 2014 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8777066421 |
EAN | 9788777066429 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Mette Plesner |
Illustreret i farver/sh | Nej |