Ledelse af differentieret undervisning

Af: Carol Ann Tomlinson og Marcia Imbeau
366,25 kr
Udsolgt
ISBN
9788772819549

Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis

Eleverne i de fleste klasser er på forskellige faglige niveauer, og de møder op med forskellige baggrunde, interesser, behov, tilgange til læring og eventuelle støtteordninger. Det er en udfordring for mange lærere at imødekomme den enkelte elevs læringsbehov og samtidig leve op til de faglige mål og arbejdet med hele klassen. Ledelse af differentieret undervisning - teori og praksis giver viden om og inspiration til, hvordan man effektivt kan differentiere sin undervisning, så alle elever lærer mest muligt. I bogen behandles emner som elevernes stærke og svage sider, individuelle målsætninger og dialogen med elever, forældre og kolleger, læringsmiljø og betydningen af de fysiske rammer, klassens rutiner, principper for gruppeinddeling, skift mellem aktiviteter og styring af tiden. 'Det helt særlige ved bogen er, at den ikke bare bygger på forskningsmæssige observationer, men også på forfatternes egne erfaringer, der rækker fra børnehave over grundskole til gymnasier. (…) Jeg er sikker på, at selv de mest erfarne lærere vil få en masse inspiration til at styrke deres undervisningsdifferentiering.' - Fra bogens forord af Niels Egelund

Carol Ann Tomlinson, der er professor ved University of Virginia's Curry School of Education, har i sin lange karriere undervist børn og unge i alle aldre mellem børnehave og gymnasium og har gennem mange års forskning specialiseret sig i differentiering af undervisningen.Marcia B. Imbeau, der er professor ved University of Arkansas, har ligeledes mange års erfaring som lærer. Hendes forskning er særligt fokuseret på talentudvikling.

Se indholdsfortegnelse, forord til den danske udgave og Tomlinsons forord til bogen'Med udgangspunkt i egen praksis og erfaringer som lærer, har Carol Ann Tomlinson skrevet en bog om undervisningsdifferentiering, som formentligt bliver en klassiker og must read for lærere og lærerstuderende i de kommende år.' - Thomas Binderup, pædagogisk udviklingskonsulent i Herning Kommune'

Her er en bog, der holder hvad den lover. Den fokuserer på differentieret undervisning som sit genstandsfelt og beskriver i den forbindelse, hvilke ledelsesmæssige redskaber læreren kan tage i brug.'Læs hele anmeldelsen fra Rasmus Alenkær

Serien Inkluderende læringsfællesskaber sætter fokus på inklusion som et fælles ansvar. En inkluderende læringskultur opstår i et samarbejde mellem alle skolens aktører, og denne serie imødekommer de problemstillinger og udfordringer, der kan opstå på flere forskellige niveauer: fra individ til skolen som helhed. Målet for inklusionen er, at den på længere sigt bliver unødvendig. At læringsfællesskabet omfatter alle elever som fuldgyldige medlemmer, og at den enkelte elev oplever at bidrage til og betyde noget i klassens fællesskab - både fagligt og socialt.

Bøgerne i serien belyser inklusionens teori og praksis ved blandt andet at:Omsætte aktuel viden og forskning på området til konkret praksisInspirere til at etablere en fælles udvikling i en inkluderende retningAnlægge et ressourceorienteret blik på elever og undervisning

Serien henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen, undervisere og studerende på grund-, efter- og videreuddannelse og andre, der har et medansvar for at etablere et inkluderende læringsfællesskab.

Specifikationer
Undertitel teori og praksis
Forfatter Carol Ann Tomlinson og Marcia Imbeau
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 14. feb. 2014
Sideantal 216
Bredde 170
Højde 240
Dybde 12
Vægt 500
Første udgave 2014
Oplagsdato 14. feb. 2014
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788772819549
ISBN-10 8772819545
EAN 9788772819549
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.