Ledelse og læringsudbytte

Af: Lonni Hall
240,00 kr
På lager
ISBN
9788759322215

I 2014 fik Danmark en ny skolereform en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse.

Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag.

I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag.

Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole.         

Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

Specifikationer
Undertitel Tre ledelsesstrategier
Forfatter Lonni Hall
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Ledelse og ledelsesteknikker
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. jun. 2016
Sideantal 130
Bredde 160
Højde 235
Dybde 15
Vægt 300
Første udgave 0
Oplagsdato 15. jun. 2016
Oplag 0
Udgave 1
ISBN-13 9788759322215
ISBN-10 8759322217
EAN 9788759322215
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.