Ledere, der taler – taler, der leder

Af: Jonas Gabrielsen & Mette Møller (red.)
268,75 kr
På lager
ISBN
9788771184099
En ledertale er ledelseskommunika­tion­ens Rolls-Royce: Den store model for ledere, der forstår, at det er virksomhedens vigtigste kommunikationskanal.

En ledertale er nemlig det ultimative redskab til at inspirere, motivere og skabe klarhed om virksomhedens eller organisationens retning.

Bogen sætter spotlyset på den gode ledertale – både som retorisk genre og som et konkret redskab for direktøren, bestyrelsesformanden og andre ledere og kommunikatører.

Den illustrerer og diskuterer hvorfor og hvordan, ledertalen med fordel kan betragtes som et led i organisationens strategiske kommunikation.

Forfatterne viser, hvorfor det er vigtigt at beskæftige sig med ledertalen, hvad der kendetegner den gode tale og ikke mindst hvilken rolle, den kan spille for både leder og for organisationen.

Bogens bidragsydere er Jonas Gabrielsen, Mette Møller, Ulrik Bülow, Lene Skole, Johan Roos, Kell Jarner Rasmussen, Nadja Pass, Nico Mouton og Jesper Klit.

Bogen rummer både teoretiske og praktiske bidrag, og den er den første af sin slags i Danmark – skrevet af danske ledere, retorikere, kommunikationsrådgivere og forskere.
Specifikationer
Forfatter Jonas Gabrielsen & Mette Møller (red.)
Forlag Frydenlund Academic
Indbinding Hæftet
Thema koder Bestyrelse og selskabsledelse. Roller og ansvar for generalforsamling, bestyrelse, direktører
Varegruppe Management
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 10. sep. 2014
Sideantal 166
Bredde 154
Højde 221
Dybde 12
Vægt 305
Første udgave 2014
Oplagsdato 25. apr. 2019
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788771184099
ISBN-10 8771184090
EAN 9788771184099
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.